واکنش کنسولگری ایران در استانبول به ریجکت شدن تتلو!

واکنش کنسولگری ایران در استانبول به ریجکت شدن تتلو!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تتلو ریجکت شد. اما چرا امیرحسین مقصودلو (تتلو) قصد بازگشت به ایران را داشت؟

اگر به عقب‌تر نگاه کنیم؛ ماجرا با انتشار یک خبر شروع شد.تتلو، دنیا جهانبخت و ساشا سبحانی به دادسرای تهران احضار شدند.ماجرا ازاین قرار است که از مدتی قبل افراد زیادی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کردند و به طرح شکایت از گردانندگان یک سایت شرط‌بندی و قمار پرداختند.به‌گفته مالباختگان، آنها پول زیادی به بهانه شرط‌بندی پرداخت کرده و در حالی که بسیاری از آنها برنده بازی‌ها می‌شدند اما پولی به آنها پرداخت نمی‌شد. از اواخر پارسال این شکایت‌ها مطرح شده و روزبه‌روز بر تعداد آنها افزوده می‌شد.

در این شرایط تیمی از مأموران پلیس فتا وارد عمل شدند و با انجام ردیابی و رصد در فضای مجازی دریافتند گردانندگان این سایت‌ها از افراد پرحاشیه و جنجالی فضای مجازی هستند که در ایران زندگی نمی‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این افراد ساشا سبحانی، پسر سفیر سابق ایران در ونزوئلا، امیر تتلو خواننده فراری و دنیا جهانبخت از چهره‌های معروف در شبکه‌های مجازی هستند که این سایت‌ها را راه‌اندازی و هدایت می‌کنند. تمام پول‌های مردم نیز به‌حساب این افراد منتقل شده و آنها از این طریق توانسته‌اند ثروت زیادی را با فریب مردم و کلاهبرداری به بهانه شرط‌بندی و قمار به‌دست آورند.

تتلو خواست به ایران بیاید

در همین شرایط که ایران خواستار مراجعه تتلو به دادسرای تهران شده بود، تتلو فرصت را غنیمت دانست و از آب گل‌آلود ماهی گرفت، به کنسولگری رفت و ادعا کرد که قصد دارد به ایران بازگردد. این خبر را روابط عمومی سرکنسولگری ایران در استانبول در صفحه توییترش منتشر کرد.

در این اطلاعیه که روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ منتشر شد، آمده بود، تتلو با مراجعه به این سرکنسولگری درخواست صدور گذرنامه برای خود کرد که با توجه به نقص مدرک و اصرار ایشان برای مستثنی شدن از برخی بندهای قانونی الزام‌آور برای صدور گذرنامه، درخواست کتبی مشارالیه عینا جهت اخذ تصمیم لازم به تهران منعکس شد.

بیشتر بخوانید:

تتلو به کنسولگری ایران در استانبول رفت

نافرمانی مسئله مشترک تتلو و مخاطبانش

چرا تتلو ریجکت شد؟

شب دوشنبه ۲۰ تیر خبر رسید که امیر تتلو اجازه بازگشت به ایران را ندارد و پاسپورت او تمدید نخواهد شد. اطرافیان این خواننده از «ریجکت شدن» (رد شدن) درخواست او مبنی بر بازگشت به ایران خبر داده‌اند همچنین پیش‌تر کنسولگری ایران در ترکیه با انتشار بیانیه‌ای از طی شدن مراحل قانونی برای تمدید گذرنامه تتلو و استعلام از تهران خبر داده بود.

برای پیگیری این ماجرا با سفارت ایران در استانبول تماس گرفتیم و خودمان را معرفی کردیم اما آن‌ها هویت ما را احراز نشده دانستند و گفتند تاییدیه یا تکذیبیه این خبر را اعلام نمی‌کنند، اما اگر می‌خواهیم پیگیر اخباری باشیم و صحت آن را بسنجیم، می‌توانیم به سایت سفارت مراجعه کنیم.

نگاهی به سایت سفارت انداختیم و هیچ خبری از ریجکت شدن تتلو نبود پس همین موضوع نشان می‌دهد که این ماجرا صحت نداشته یا اگر هم تتلو ریجکت شده به دلیل ناقص بودن مدارکش بوده است زیرا به هیچ وجه منطقی نیست وقتی خود ایران خواستار بازگشت این فرد به کشور شده خودش هم مجوز ورودش را صادر نکند.

و در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که هدف تتلو همچنان مطرح شدن است و دوست دارد نامش دائما سر زبان‌ها باشد.

۵۷۲۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.