نماز جمعه از دستاوردهای پیروزی انقلاب در عرصه مذهبی است

به گزارش ایرنا، ستار هدایتخواه پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت و قداست نماز جمعه، اظهار داشت: نماز جمعه به عنوان یک پایگاه و نهاد مهم ایجاد کننده وحدت، انسجام و همدلی در جامعه اسلامی است. 

وی افزود: نماز جمعه آثار و برکات متعددی در زمینه های دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد. 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دشمنان با وجود تلاش ها و توطئه های گسترده تاکنون نتوانسته اند پایگاه نماز جمعه را تضعیف کنند و این آیین سیاسی، عبادی به طرز باشکوه در حال برگزاری در کشور است. 

هدایتخواه عنوان کرد: نماز جمعه از شئون جامعه اسلامی و حکومت دینی بوده و به عنوان یکی از بزرگترین اجتماع های هفتگی مسلمانان از جایگاه والایی برخوردار است. 

وی ابراز داشت: دلایل تأکید فراوان آموزه های دینی بر شرکت گسترده مسلمانان در آیین سیاسی، عبادی نماز جمعه شامل ارائه شدن معارف دین، عامل ایجاد رشد و تعالی معنوی، بصیرت افزایی، غفلت زدایی و وحدت آفرینی است. 

هدایتخواه با اشاره به اینکه ایران اسلامی دارای پنج شهید محراب است، گفت: دشمنان به دلیل پی بُردن به اهمیت و جایگاه والای نماز جمعه و آثار و برکات متعدد آن اقدام به ترور این افراد کردند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.