به گزارش خبرنگار مهر، هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال کشورمان در حالی روز چهارشنبه ۱۳ دی به پایان رسید که تیم استقلال تهران با کسب پیروزی دو بر یک برابر پیکان توانست ضمن صعود به صدر جدول، با توجه به شکست یک بر صفر سپاهان برابر شمس آذر و تساوی یک بر یک پرسپولیس برابر مس رفسنجان نیم فصل اول را با صدرنشینی به پایان برساند.
استقلال تهران – پیکان
تیم‌های استقلال و پیکان روز شنبه ۹ دی و در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه دو بر یک به سود شاگردان نکونام به پایان رسید. آرمین سهرابیان و پیمان بابایی زننده دو گل استقلال بودند و تک گل پیکان هم توسط امیر شهیم در دقایق پایانی بازی به ثمر رسید تا مانع رکورد سید حسین حسینی به ۹ کلین شیت برسد. استقلالی‌ها با این پیروزی، صدرنشینی خود در پایان نیم فصل را به تثبیت رساندند.

شمس آذر – سپاهان
در یکی از زیباترین بازی‌های چند فصل اخیر فوتبال ایران، تیم‌های شمس آذر و سپاهان روز دوشنبه ۱۱ دی در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین رو در روی هم قرار گرفتند که این دیدار جنجالی با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان سعید دقیقی به پایان رسید تا آنها در مصاف با ۴ تیم مدعی (استقلال تهران، تراکتور، پرسپولیس و سپاهان) تنها برابر پرسپولیس مغلوب شدند و در مقابل ۳ تیم دیگر نتایج خوبی را به دست آوردند تا به یکی از پدیده‌های این فصل تبدیل شوند.
سپاهان با این شکست به رکورد منفی ۳ شکست متوالی در لیگ برتر رسید و نتوانست به صدر جدول صعود کند و در رده دوم جدول باقی ماند. پس از این دیدار ژوزه مورایس سرمربی سپاهان اقدام به استعفا کرد اما یک روز بعد منوچهر نیکفر سرپرست مدیرعاملی این باشگاه خبر از ادامه همکاری مورایس با سپاهان در نیم فصل دوم مسابقات خبر داد.

مس رفسنجان – پرسپولیس
تیم فوتبال پرسپولیس با توجه به شکست سپاهان این شانس را داشت تا با پیروزی برابر مس یک پله در جدول صعود داشته باشد و هم امتیاز با استقلال تهران و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار بگیرد اما شاگردان گل محمدی از این فرصت طلایی استقبال نکردند و بازی یک بر صفر برده را با نتیجه تساوی یک بر یک عوض کردند تا با ۳۰ امتیاز با قرار گرفتن در رده سوم به کار خود پایان دهند. با کسب این تساوی مس به روند شکست‌های متوالی خود پایان داد و پس از ۶ بازی به امتیاز رسید.
پس از این بازی یحیی گل محمدی از هدایت تیم پرسپولیس کناره‌گیری کرد اما ساکت الهامی در سمت خود ابقاء شد تا در نیم فصل دوم کار خود را با مسی‌ها ادامه دهد.
در دیگر دیدار مهم این هفته تیم‌های هوادار و استقلال خوزستان در ورزشگاه دستگردی به مصاف هم رفتند که مسعود شجاعی در دومین تجربه هدایت خود بر تیم هوادار توانست به نخستین پیروزی خود دست یابد تا این تیم نیم فصل را با پیروزی به پایان برساند و استقلال خوزستان هم در رده پایانی جدول قرار بگیرد.
نتایج دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:
*تراکتور ۳ – صنعت نفت آبادان صفر*استقلال تهران دو – پیکان یک*هوادار دو – استقلال خوزستان صفر*آلومینیوم یک – ملوان یک*شمس آذر یک – سپاهان صفر*مس رفسنجان یک – پرسپولیس یک*ذوب آهن صفر – گل گهر صفر*فولاد یک – نساجی
بهترین گلزنان نیم فصل
*شهریار مغانلو (سپاهان) ۹ گل*رضا اسدی (سپاهان) ۸ گل*رضا جعفری (ملوان) – شهاب زاهدی (پرسپولیس) ۶ گل
بهترین پاسور
*ریکاردو آلوز (تراکتور) ۶ پاس گل*ابوالفضل رزاق پور (گل گهر سیرجان) ۴ پاس گل* مهدی مهدی پور (استقلال تهران) ۴ پاس گل
جدول لیگ برتر در پایان نیم فصل اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.