آقای مدیرعامل کت را درآورد؛ آیا مدرس خیابانی دست به کار می شود؟

 

با آمدن حسین مدرس خیابانی به نظر می رسد نگاه ها در این شرکت عظیم، سمت و سوی خاصی پیدا کرده است و این رویکرد تعمدا و توسط خود مدرس خیابانی در حال بازتاب در جامعه مس است و آن نگاه کارشناسی و مبتنی بر تولید و پروژه است.

این با توجه به تحصیلات مدرس چندان هم بی ربط نیست. او لیسانس مهندسی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف داشته و کارشناس ارشد مهندسی صنایع و دوره دکترای مدیریت استراتژیک است.

روابط عمومی او نیز که در روزهای اول در شوک به سر می برد و خبر انتصاب رئیس جدید را کمی دیر درج کرد در روزهای گذشته و پس از معارفه نگاه مدرس را تبلیغ می کند.

** مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در سفر به استان کرمان، ضمن حضور در گلزار شهدا و زیارت مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به صورت میدانی از خط تولید مجتمع مس سرچشمه بازدید و در جریان آخرین وضعیت اجرای طرح‌های توسعه‌ای قرار گرفت.

** مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین ضمن بازدید میدانی از معادن و خط تولید مجتمع مس سرچشمه، با برگزاری جلسه شورای معاونان، گزارشی از اقدامات و برنامه‌ تولید این مجتمع و آخرین وضعیت پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای دریافت کرد و در پایان نیز با نمایندگان کارگران دیدار و گفتگو داشت.

* * مدرس خیابانی در تودیع و معارفه اش گفت: اولویت نخست ما در شرکت، افزایش میزان تولید و اولویت بعدی سرعت بخشیدن به اجرایی شدن پروژه هاست.

** دو روز بعد مدرس خیابانی در ملاقات خود با مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت مهندسی و توسعه ملی مس (متمم) با تأکید بر اهمیت طرح‌های توسعه اظهار کرد: توجه به طرح‌های توسعه باید جزء اولویت‌های تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت مهندسی متمم باشد.

** مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به معاونان ، مدیران و مجریان این شرکت تأکید کرد: اگر اجرای پروژه‌ها به موقع انجام شود، باعث افزایش اعتماد بنفس شده و مارا به سمت آینده هدایت خواهد کرد.

معمولا مدیران عامل در ابتدای مدیریت شان با مدیران ارشد و میانی سازمان دیدار می کنند ولی او ترجیح داد با یکی از تخصصی ترین شرکت های سازمان مس دیدار نماید.

مبارزه با فساد و لابی در صمت و برخورد با مافیای خودرو یکی از مهم ترین مباحث مدافعین مدرس در نشست مجلس برای رای اعتماد بود.

باید دید آیا مدرس خیابانی در مس هم می تواند مانند وزارت صمت، مبارزه با فساد و مافیا، تولید و نگاه کارشناسی را دنبال کند یا او نیز ماند سلف خود درگیر حاشیه شده و از مسائل اساسی فاصله خواهد گرفت؟

او حالا در حرکتی نمادین(در نشست با مدیران عامل بانک ها) کت خود را از تن درآورده و ظاهرا می خواهد بساط لابی گری را در مس کور کند. او مانند دوران وزارت نمی خواهد از جاهای دیگر برای او تصمیم بگیرند. راه او بسیار سخت است ولی اگر کم نیاورد و تسلیم نشود می تواند موفق باشد. تغییرات اصلی احتمالا در راه است و هیئت مدیره ها و مدیران خود را آماده هر اقدامی از سوی مدرس کرده اند.

کیست که نداند انتشار چنین عکسی در سایت روابط عمومی سازمان قطعا با مجوز و حتی دستور او بوده و این خود حاوی پیامی است که مدرس خیابانی می خواهد به مخاطب خاص و عام خود بدهد. آیا دوران بزن در رو در مس تمام شده است؟

توضیحات: مدرس خیابانی به مدت ۱۷ سال در مسئولیت های مهمی در وزارت بازرگانی همچون قائم مقام معاونت بازرگانی داخلی، مدیرکل برنامه ریزی وزارت بازرگانی، مدیرکل تامین و توزیع کالا، مدیر کل دفتر تنظیم بازار، هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران حضور داشته است. همچنین مدت ۱۰ سال را به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره چند واحد تولیدی و صنعتی از جمله شرکت های سیمان زنجان، سیمان فیروزکوه، مجتمع فولاد خراسان، سیمان مازندران، تراکتورسازی ایران، سیمان غرب و شرکت توسعه صادرات فعالیت کرده است.

او پیش از این سرپرست وزارت صمت در دولت روحانی و استاندار سیستان و بلوچستان در دولت رئیسی نیز بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.