دفتر حمایت حقوقی ویژه اصحاب رسانه خوزستان راه‌اندازی می‌شود

سجاد بهمئی رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان در نشستی با مسئول سازمان بسیج حقوقدانان خوزستان اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که یک دفتر حقوقی جهت حمایت حقوقی و مشاوره اصحاب رسانه‌ای در استان راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه ما در بسیج رسانه استان قصد داریم با جذب و آموزش در فضای رسانه بتوانیم یک جبهه واحد رسانه انقلابی تشکیل دهیم افزود: با شرایطی که در سطح جامعه داریم، نیاز به رسانه و تقویت آن بر کسی پوشیده نیست و همه شاهد هستیم که در همه بیانات مقام معظم رهبری نیز بر موضوع رسانه و فضای مجازی تاکید شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان با اشاره به اینکه امروز رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی یکی از موضوعاتی مهم  است که باید بتوانیم نسبت به اصول آن آگاهی داشته باشیم اضافه کرد: در خوزستان ۴۲۴ رسانه داریم که به لحاظ تعداد رسانه های مکتوب بعد از تهران دومین استان هستیم که این موضوع علاوه بر اینکه یک ظرفیت است، در کنار آن  مسائل و مشکلاتی در حوزه رسانه پیش می‌آید که شاید به دلیل عدم آگاهی و آموزش کافی در مورد برخی کلیدواژه‌ها حقوقی اصحاب رسانه دچار یک سری مسائل و آسیب می‌شوند.

بهمئی ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت‌هایی که بین دو سازمان وجود دارد بتوانیم حمایت‌های حقوقی و رسانه‌ای خوبی را ارائه دهیم ادامه داد: در فضای رسانه باید دو موضوع اخلاق در رسانه و آشنایی با مسائل حقوقی در رسانه مورد توجه قرار گیرد که نیاز است در این رابطه کارگاه‌های آموزشی  برگزار شود.

وی با بیان اینکه از بسیج حقوقدانان خوزستان انتظار داریم در بحث مشاوره و وکالت‌های حقوقی با بسیج رسانه استان همکاری داشته باشد تصریح کرد: ما نیز در بسیج رسانه در بحث انتشار و انعکاس اخبار بسیج حقوقدانان، تولید محتوای حقوقی، راه‌اندازی پویش آزادسازی زندانیان و گلریزان همکاری خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، عبدالامیر تمیمی مسئول سازمان بسیج حقوقدانان خوزستان نیز با اشاره به اینکه سازمان بسیج حقوقدانان ظرفیت خوبی هم در بحث مشاوره‌های حقوقی و هم آموزش‌های همگانی دارد عنوان کرد: در این راستا از سال ۹۶ میز خدمت هر جمعه در مصلای نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی از راه‌اندازی طرح هر مسجد یک حقوقدان خبر داد و اذعان کرد: این طرح جهت ارائه خدمات مشاوره حقوقی در مساجد سطح استان و آموزش‌های حقوقی آغاز شده و به تمام استان تعمیم داده خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان خوزستان خاطر نشان کرد: بحث فضای مجازی از اهمیت بسیاری برخوردار است و سازمان بسیج حقوقدانان این آمادگی را دارد تا با راه‌اندازی دفتر حقوقی نسبت به ارائه مشاوره‌های حقوقی چه تخصصی در حوزه رسانه و چه شخصی و همچنین وکالت با استفاده از افراد متخصص و برگزاری کلاس‌های آموزشی حقوقی با بسیج رسانه همکاری کند.

همچنین رضا علیجانی عضو هیات اندیشه ورز بسیج رسانه و رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خوزستان نیز با اشاره به برخی مسائل و مشکلات ناشی از استفاده غلط از فضای مجازی که به دلیل ناآگاهی صورت می‌گیرد بیان کرد: رسالت رسانه هم شفاف‌سازی وهم نقد است ولی باید حمایت‌های حقوقی از اصحاب رسانه انجام شود که رسانه‌ها چارچوب‌های خود را بدانند و بر اساس آن فعالیت کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

محسن ساکی دبیر هیات اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان خوزستان نیز یاد آور شد: در بحث حمایت‌های حقوقی رسانه باید تبیین مفهوم رسانه و مشخص شدن جامعه هدف جهت روش حمایت و تولید محتوای آموزشی حقوقی جهت رسانه‌ای مد نظر باشد.
در این جلسه دبیر هیات منصفه دادگاه مطبوعات و برخی حقوقدانان استان و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.
در پایان این جلسه تفاهم نامه بین دوسازمان امضا گردید.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.