آمادگی شرکت توسعه نیشکر برای مقابله با سیلاب احتمالی در خوزستان

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از آمادگی این شرکت برای مشارکت و هم‌افزایی با ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان به‌منظور مقابله با سیلاب احتمالی خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری دوشنبه (۲۸ اسفندماه) با اعلام این خبر گفت که باتوجه‌به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی در استان خوزستان نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بسیج امکانات و ظرفیت‌های خود، تدابیر لازم را برای مقابله با سیلاب احتمالی و حوادث ناشی از آبگرفتگی در مناطق پیرامونی طرح‌های نیشکر درنظر گرفته است.

وی با بیان اینکه صنعت نیشکر همواره در کنار مردم ایستاده است، گفت، این صنعت هم‌زمان با تلاش برای افزایش تولید، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات متعددی در مناطق هم‌جوار در زمینه عمرانی، آموزشی، پزشکی و… انجام داده و هم‌اکنون نیز با هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال سیلابی شدن خوزستان با بسیج امکانات و نیروهای عملیاتی خود، در کنار مردم منطقه قرار دارد.

بر اساس این گزارش، در چند سال گذشته بیش از ۲۴۰ کیلومتر سیل‌بند در حاشیه شرق و غرب رودخانه کارون، حاشیه شرقی و جنوبی رودخانه دز و محدوده روستاهای پیرامونی از سوی شرکت توسعه نیشکر احداث، ترمیم و مقاوم‌سازی شده است.

در سیلاب فروردین ماه سال ۹۸ نیز شرکت توسعه نیشکر با همه امکانات خود در کنار مناطق پیرامونی بود. جاده‌سازی، ترمیم سیل‌بندها، خاکریزی، ایجاد دایک حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستاها، جابه‌جایی ماشین‌آلات سنگین دیگر ارگان‌ها، سوخت‌رسانی به کلیه ماشین‌آلات فعال، ایجاد سد بر روی کانال آبیاری و… بخشی از خدماتی بود که این شرکت هم‌زمان با وقوع سیلاب انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.