نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم از تبلیغات زودرس خودداری کنند

ابوالحسن معماری روز شنبه به مناسبت ۲۶ تیر چهل و دومین سالروز تاسیس شورای نگهبان در نشست خبری در اهواز بیان کرد: همه تحرکات و فعالیت های تبلیغاتی نامزدها در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار می‌گیرد بنابراین توصیه می‌شود داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی که شایبه تبلیغات داشته باشد پرهیز کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات سراسری مجلس شورای اسلامی احتمالا اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

 

فعالیت ۲۸ دفتر شهرستانی در خوزستان

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان گفت: هم اکنون ۲۸ دفتر شهرستانی نظارت و بازرسی در خوزستان فعال هستند که به زودی بیست و نهمین دفتر در دهدز مرکز شهرستان دزپارت افتتاح می‌شود.

معماری با اشاره به اینکه ۱۴هزار نفر در شبکه نظارت و بازرسی به صورت مردمی بر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به کار گرفته شدند افزود:این نیروهای آموزش دیده از آرای مردم صیانت کرده و امانت داران واقعی مردم هستند.

معماری ادامه داد: دفاتر شهرستانی هم اکنون نیز در حال آموزش تخصصی و بصیرتی نیز هستند.

به گفته وی دفاتر شهرستانی در خوزستان که از سال ۱۳۷۹ راه اندازی شده‌اند تاکنون ۱۴ انتخابات را برگزار کرده‌اند.

 

طرح جامع انتخابات در مجلس شورای اسلامی تدوین شود

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان با اشاره به اشکالات ، نواقص و ابهامات موجود در قانون انتخابات فعلی که بارها نیز اصلاحات بر روی انجام شده است ابراز امیدواری کرد تدوین و تصویب طرح جامع انتخابات ، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر اساس طرح جامع انتخابات با موفقیت توام با شفافیت و بدون ابهام برگزار شود.

معماری افزود: قانون فعلی انتخابات در دهه ۶۰ تدوین شده و این قانون باید منطبق با شرایط زمان و مکان تدوین و به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد و سپس به شورای نگهبان فرستاده شود تا پس از مغایر نبودن آن با شرع و قانون اساسی در این شورا به صورت قانون درآید.

نظارت بر قانونگذاری ، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات سه وظیفه مهم شورای نگهبان

معماری در ادامه این نشست نظارت بر قانونگذاری، تفسیر قانون اساسی و نظارت عام(نظارت استصوابی) بر انتخابات را سه وظیفه مهم شورای نگهبان بیان کرد و گفت: نظارت بر قانونگذاری شامل همه مصوبات نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان مظهر اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است افزود: شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی حافظ آرای مردم ، سلامت انتخابات را در همه مراحل آن برعهده دارد و همه خط و مشی آن منطبق با مُر قانون است.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.