لزوم بهره‌برداری گردشگری از اسکله‌های نفتی مطلوب در آبادان

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، امروز جمعه از مسیر فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد.
شالبافیان در سفر یک‌روزه خود که به‌منظور پیگیری و اجرایی شدن مصوبات سفر روزهای گذشته عزت‌اله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان خوزستان انجام شد، در راستای توسعه گردشگری شهرستان‌های خرمشهر و آبادان، از ظرفیت‌های موجود در این شهرستان‌ها بازدیدها کرد.
او پس از بازدید از بافت تاریخی و منظر صنعتی شهرستان آبادان همچون بریم و بوارده، از معماری منتسب به صنعت‌نفت این شهر دیدن کرد و طی بازدید خود ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و همکاری وزارت نفت در حفاظت و مرمت بناهای ارزشمند حوزه صنعت‌نفت، درخصوص تبدیل و ترویج این بناها به اماکن گردشگری نظرات خود را ابراز کرد.

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی در ادامه از تک‌بناهای تاریخی شاخص مانند اولین اسکله‌ها، اولین ساختمان بندر، اولین ساختمان روابط‌عمومی متعلق به صنعت‌نفت و دیگر بناهای ارزشمند نیز بازدید و سپس در جریان بازدید از باغ‌موزه دفاع‌مقدس، درخصوص توسعه و تکمیل این باغ موزه با مسئولان حاضر گفتگو و بر اقدامات اجرایی در این باره تأکید کرد.

او همچنین سری نیز به تأسیسات بندری و ظرفیت‌های موجود، سکوها، اسکله‌های نفتی و اسکله‌های بندر آبادان زد و در محل با مدیران و کارشناسان بندر آبادان در باب برنامه‌ریزی برای آغاز گردشگری دریایی و دائمی‌کردن آن گفت و گو کرد.

شالبافیان طی این گفتگوها تأکید کرد: هماهنگی‌هایی باید در سطح دولت انجام شود که اسکله‌های نفتی مطلوب بعد از بررسی‌های فنی و ایمنی، توسط اداره بندر و دریانوردی شهرستان آبادان مورد بهره‌برداری گردشگری قرار گیرند.

او خطاب به مسئولان محلی حاضر افزود: موضوع کمک و اعطای تسهیلات فنی و اعتباری به فعالان حوزه گردشگری دریایی و چگونگی تبلیغ و معرفی این نوع از گردشگری باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی طی سفر خود در بازدید از روستاهای حاشیه بهمنشیر و نخلستان‌های اروندکنار و بهمنشیر نیز عنوان کرد: موضوع چگونگی تکمیل و اصلاح زیرساخت‌ها و همچنین اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران با اولویت جوامع محلی باید حتما در این مناطق ارزیابی شود.

او موضوع گردشگری در شهرستان‌های خرمشهر و آبادان را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: دستگاه‌های ذی‌ربط مانند منطقه‌آزاد اروند، شرکت‌نفت، مرزبانی، نیروی انتظامی و همچنین میراث‌فرهنگی باید در چارچوب یک برنامه واحد و هماهنگ، موضوع توسعه و ترویج گردشگری را در شهرستان‌های خرمشهر و آبادان پیگیری کنند.

شالبافیان در ادامه سفر خود، از تأسیسات گردشگری و بندری شهرستان خرمشهر و اسکله‌های گردشگری که در شهرستان احداث شده است بازدید کرد و با مدیران و مسئولان اداره‌کل بندر و دریانوردی شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

او در این دیدار ضمن تأکید بر رونق گردشگری در خرمشهر اظهار کرد: «به‌منظور رونق حوزه گردشگری در خرمشهر، باید راه‌کارهای برون‌رفت از این چالش بررسی شود و درخصوص نحوه همکاری و تسهیل در رواج و توسعه گردشگری آبی با استفاده از ظرفیت‌های موجود، تبادل نظر انجام شود.

معاون گردشگری کشور در بخش پایانی سفر خود، از انواع سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در ایجاد تأسیسات گردشگری به‌ویژه مواردی که با رویکرد بهره‌گیری از معماری سنتی و اقلیم منطقه و همچنین معرفی آداب و رسوم ساکنان شهرستان‌های آبادان و خرمشهر هستند، با هدف رفع مشکلات و تسهیل‌گری در روند توسعه و ترویج تأسیسات یادشده بازدید کرد.

در جریان بازدیدهای علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سیدمجتبی محفوظی و سیدلفته احمدنژاد نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و سجاد پاک‌گهر رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر او را همراهی می‌کردند

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.