آموزش، پژوهش و نوآوری، سه راس مثلت طلایی توسعه

معاون نوآوری و فناوری و توسعه کسب و کار هلدینگ مس سرچشمه در افتتاحیه پیش رویداد “نخستین  رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنایع معدنی استان کرمان” گفت: آموزش، پژوهش و نوآوری مثلث توسعه را تشکیل می دهند. بدون پیوند این سه مقوله، توسعه پایدار شکل نمی گیرد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، عباس زارعی، معاون نوآوری و فناوری و توسعه کسب وکار هلدینگ مس سرچشمه با اعلام این خبر افزود: آنچه که سرنوشت کشورها و ملت ها را مشخص می کند توسعه است و یکی از بسترهای توسعه حرکت در رویداد چالش معکوس است و شنیدن مسائل و چالش ها از زبان کسانی که مساله دارند و تمرکز برای رسیدن به راه حل است.

وی طرح درست مسائل را ۹۰ درصد راه حل دانست و افزود: در رویداد چالش معکوس و ارائه نیازهای فناورانه بستری برای ایجاد شبکه برای حل مسائل صنعت از طریق دانش بنیان ایجاد می شود.

زارعی با اشاره با تعریف پیش رویداد اول و دوم این رویداد با محوریت آموزش گفت: شروع این رویداد با آموزش است؛ آموزش کمک می کند تا مشکلات را راحت تر در بستر گفتمان طرح کنیم. در رویداد اصلی مسائل به خوبی شناسایی و تجزیه و تحلیل شده و برای آن راه حل پیدا خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری رویداد اصلی در ۸ آذرماه در شهر کرمان گفت: پس از طرح درست مسائل صنایع معدنی در رویداد اصلی؛ در پسارویداد از طریق شرکت های فناور و استارت آپ، راه حل هایی برای مشکلات موجود مطرح می شود.

معاون نوآوری و فناوری و توسعه کسب وکار هلدینگ مس سرچشمه در ادامه گفت: در فرآیند چالش معکوس به جای اینکه صورت مساله و راه حل توسط خودمان مطرح شود. مساله از صنعت اخذ می شود و اندیشمندان، روشنفکران و فناوران راه حل  ها را مطرح می کنند.

وی در خاتمه با اشاره به معروفیت کرمان به بهشت معادن کشور تصریح کرد: در این رویداد با هم افزایی با مراکز علمی و دانشگاهی به دنبال حل مسائل صنایع معدنی استان هستیم.

گفتنی است رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنایع معدنی آذر ماه سال جاری با مشارکت دانشگاه باهنر کرمان، صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار خواهد شد. علاقمندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی rp.scico.ir مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.