اجرای ۱۳ طرح صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد در دست ساخت است

به گزارش ایرنا سید حشمت الله صمیمی روز سه شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی  کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: سرمایه گذاری ریالی این طرح ها بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان و ارزی آنها یک و هفت دهم میلیارد دلار برآورد شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای شروع این طرح ها تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بصورت ریالی و ۶۱۷ میلیون یورو بصورت ارزی هزینه شده است.

صمیمی عنوان کرد: تاکنون ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این پروژه ها هزینه شده است.

وی بیان کرد: در این ۱۳ پروژه بیش از چهار هزار نفر مشغول به کار هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز در این نشست با اشاره به نقش بخش تولید در اقتصاد و اهمیت آن در نظام جمهوری اسلامی گفت: با وجودی که بانک مرکزی به بانک ها، دستورات مناسبی برای رونق تولید ابلاغ کرده است اما برخی بانک های کهگیلویه و بویراحمد از اجرای برخی از این دستورات خودداری می کنند.

جبار کیانی افزود: یکی از مشکلاتی که واحدهای تولیدی استان با آن مواجه هستند بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی از سوی بانک هاست.

وی اظهار داشت: بانک هایی که اقدام به پرداخت تسهیلات می کنند بخشی از این تسهیلات را به عنوان ضمانت در بانک نگه می دارند که غیرمنطقی و برخلاف دستورات بانک مرکزی است.

کیانی عنوان کرد: بانک ها اطلاع دقیقی از مصوبات بانک مرکزی ندارند و از این رو همکاری چندانی با بخش تولید ندارند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بانک های استان بیش از ظرفیت قانونی تسهیلات پرداخت کرده اند و از این جهت با مشکل روبرو شده اند.

منصور  دانش آموز افزود: بانک ها برای دریافت تسهیلات اعطایی تحت فشار هستند و باید ضمانت کافی برای بازپرداخت این تسهیلات داشته باشند.

شصت و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بانک ها، مسئولان دستگاه های اجرایی و برخی فعالان اقتصادی بخش خصوصی در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.