نماینده مجلس: روند اجرای طرح های عمرانی گچساران شتاب گیرد

به گزارش ایرنا، سید ناصر حسینی پور شامگاه چهارشنبه  در نشست بررسی طرح های عمرانی گچساران اظهار داشت: توسعه پایدار در هر منطقه ای نیازمند وجود راه های ارتباطی مناسب و ایمن است به همین دلیل تکمیل طرح های بزرگ در حال احداث ضرورتی برای جذب سرمایه گذاران در این شهرستان است.

وی بیان کرد: طرح های مهمی برای تامین آب کشاورزی در گچساران در حال اجراست که شتاب بخشی به آنان می تواند به بهبود معیشت مردم کمک کند.

حسینی پور تصریح کرد: تکمیل طرح های بزرگ در حال اجرای این شهرستان نیازمند تلاش جهادی مسوولان است.

پیشرفت ۷۲درصدی قطعه اول طرح تقاطع شهرک صنعتی چهاربیشه به باباکلان

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه قطعه اول بهسازی راه اصلی تقاطع شهرک صنعتی چهار بیشه ،امامزاده جعفر،بابا کلان به چرام یکی از مهمترین پروژه های راه سازی گچساران است گفت: این طرح ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

پژمان نیک اقبال با اشاره به اینکه اعتبار اولیه این طرح ملی بیش از ۲۹۰میلیارد ریال بوده است،تصریح کرد:طول این جاده ۱۰ کیلومتر است و ۳۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن نیاز است.

نیک اقبال اضافه کرد: عرض متوسط مسیر مذکور۱۱متر و تعداد ابنیه آن ۳۸ دستگاه است.

وی گفت: تاکنون در قطعه اول این طرح ملی یک میلیون و ۴۰۰هزار متر مکعب خاکبرداری، ۲۲۹ هزار متر مکعب خاکریزی، بیش از سه کیلومتر آسفالت به عرض بیش از ۱۱ متر، ۲۱ دستگاه ابنیه، ۲کیلومتر قیر پاشی به عرض بیش از ۱۱ متر انجام شده است.

نیک اقبال ابراز داشت: در این طرح پل بزرگ کمبل به طول ۶۰متر در قالب سه دهنه ۲۰ متری احدات خواهد شد.

مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد :برای تکمیل این طرح ۱۹۰متر مکعب خاکریزی، ۱۲۰متر خاکبرداری، ۶ و نیم کیلومتر آسفالت نیز باید انجام شود
وی بیان کرد: همچنین بهسازی راه اصلی تقاطع شهرک صنعتی چهاربیشه ،امام زاده جهفر، بابا کلان _ چرام ( قطعه دوم ) از سال ۱۳۹۵آغاز شده است.

نیک اقبالی اضافه کرد: اعتبار اولیه این پروژه تاثیر گذار افزون بر ۳۲۸ میلیارد ریال می باشد و برای تکمیل آن به ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه طول مسیر ۶/۳ کیلومتر، عرض متوسط مسیر افزون بر ۱۲/۷ متر، تعداد ابنیه مسیر ۱۸ دستگاه است افزود: تاکنون برای این طرح بیش از ۲ کیلومتر آسفالت به عرض ۱۲ متر  و ۱۱ دستگاه ابنیه بیش از ۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و ۲۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی انجام شده است.

سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد ریالی برای تامین آب باباکلان

رییس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ایستگاه پمپاژ باباکلان برای تامین آب بیش از ۵۸۰ هکتار از زمین های کشاورزی منطقه بابا کلان یکی از  طرح های مهم اقتصادی گچساران است.

الیاس تاج الدینی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح سال ۱۳۹۶ آغاز شده تصریح کرد: تاکنون برای اجرای پروژه پمپاژ منطقه باباکلان ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی پیشرفت فیزیکی این طرح را ۸۰ درصد اعلام کرد افزود: ۵٢٠میلیارد ریال برای تکمیل این طرح نیاز است که از این میزان ۱۲۰ میلیارد ریال برای تامین آب و ۴۰۰ میلیارد برای احرای سیستم های آبیاری نوین مورد نیاز است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: امسال ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت، استانی و توازن برای تکمیل این طرج اختصاص یافته است.

پیشرفت ۴۰درصدی سالن چند منظوره آبشیرین

فرماندار گچساران نیز در این نشست گفت:سالن ورزشی چند منظوره روستای آبشیرین با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد یکی از پروژه های مهم در حال ساخت این روستاست.

علیرضا اتابک اضافه کرد: عملیات اجرایی این طرح با زیر بنای یکهزارو ۱۵۰ متر مربع در سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

وی بیان کرد: برای تکمیل سالن چند منظوره روستای آبشیرین ۲۰ میلیارد نیاز است.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.