رویای سید ناصر؛ گام سخت یک ساله تا سناتوری

بهنام عکاشه؛

سیدناصر به عملکرد تاجگردون در دوره خدمتش حمله کرد.

این واقعه دیروز رخ داد و از آن رو آنقدر مهم است که بخش اعظم تحلیل سیاسی انتخاباتی ام را به خود اختصاص می دهد.

از چند زاویه حرکت دیروز سیدناصر حسینی پور مهم است که او برای اولین بار بدون نام بردن از شخص تاجگردون انتقاد کرده و اتفاقا روی نقطه تسلط آقای خاص یعنی بودجه دست می گذارد. این واکنشی به چند حمله تاجگردون نیز تعبیر شده است.

آنها هر دو به اهداف انتخاباتی خود فکر می کنند. این به عدم حضور یا کاهش تاثیر احتمالی تاجگردون می اندیشد و آن به دنبال شکست سیدناصر به هر قیمتی است.

جریان سیدناصر رقیب خود را تاجگردون می داند. آنها می گویند با حذف تاجگردون از پروسه انتخابات، کرسی سبز بهارستان تا چند دوره دیگر تضمین شده است.

این جریان انتخابات ۱۴۰۰ را انتخاباتی سخت عنوان می کند که در آن سربلند بیرون آمدند.  انتخاباتی که جریان اصولگرا با شوک حذف مرد محبوب شان روبرو شدند و هنوز در آن بسر می برند. در آن آوردگاه یک رقیب مزاحم در پایگاه اصلی رای او سربرآورد و از اردوگاه رقیب تنها جعفری آمده بود. ترک ها نیز آنگونه که سیدناصر می خواست عمل نکردند و در صندوق های قشقائی غریبه ای تمام عیار بود.

سیدناصر یک تنه به رقابت با جعفری، عسکری و محمدپور برخاسته بود و در برابر رسانه های قدرتمندشان، توان تاب آوری نداشت.

با اینهمه او که تنها چند روز حق فعالیت داشت و در همان مدت کم توانست الگوی انتخاباتی اش را به سپهر سیاست گچساران تحمیل کند.

حالا تاجگردون با هوشمندی، نه چندان علنی به حمایت از زینل زاده پرداخته و تا حدودی اذهان را از حضور خود دور نموده است. این البته تبعاتی نیز برای او خواهد داشت.چه او بخشی از هوادارانش را دودل و روانه اردوگاه های رقبا نموده است گرچه زینل زاده گفته حضورش منوط به عدم کفایت حاضرین در انتخابات است. به نوعی آمدنش را مشروط به عدم حضور تاجگردون کرده است و تاجگردون کماکان در صحنه و البته در سایه مانده است.

در این دوره اما سیدناصر حسینی پور تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد انتخابات بدون‌تاجگردون‌ می گذارد و این درحالیست که هیچ نشانه ای از آن در دست نیست و برخی آن را اشتباهی مرگبار می دانند.

اما گام دیروز سیدناصر و سخنرانی علیه تاجگردون نشان از این دارد که او اصطلاحا دست حریفش را خوانده و پشت دست تاجگردون بازی نمی کند.

او دیروز نشانه داد به حوزه های مختلف رود پیدا کرده و می خواهد با تصویری که مخالفینش از او در پی از دست دادن نقاط کلیدی استان به دست داده مبارزه کند.

او رقیبش را تاجگردون می داند و حتی اگر خود(تاجگردون) وارد بازی نشود که هیچ قرینه ای بر آن نیست، می تواند از آثار دخالتش بکاهد.

وسواس، تامل و حتی دست به دست کردن های سیدناصر در اعطای پست ها و امتیازات هم به همین بازمی گردد.

تاجگردون نیز از این بازی بی بهره نیست و همچانان در بورس باقی مانده و از این بازی دوسر برد به نفع خود بهره برداری می نماید.

هر دو ابرقدرت سعی می کنند طرف مقابل را در خلا استرتژیک قرار دهند. اینکه هواداران اصولگرا هراز گاهی با برگ سیدقدرت بازی می کند می تواند به خاطر گیج کردن رقبا باشد اما تاجگردون نیز با حرکات خود این سو را خسته نموده و احتمالا این گام های زیکزاکی تا هفته اخر انتخابات از دوطرف مشاهده خواهد شد.

سیدناصر با زیرکی اردوگاه تاجگردون را هدف خود قرار داده و فرض را بر نبود او گذاشته است.

او حداقل یک سمت میانی به یاران تاجگردون اعطا کرده و به مخالفین خود در حوزه مشترک با تاجگردون، سختگیری نکرده ولی معلوم نیست این سیاست او تا چه زمانی ادامه پیدا می کند.

پاشنه آشیل سیدناصر همان عملکرد اوست که در طول یک سال اخیرخود و هوادرانش را آزار داده است.

پراکندگی و نبود سیاستگذاری تبلیغاتی از نقاط ضعف او در حوزه رسانه می باشد.

او با تغییرات در سامانه اداری اش در گچساران و تهران به بازی برگشته و هوادارانش را امیدوار به تغییر رویه در یک سال آینده نگه داشته است.

مطالبات اجتماعی بویژه در سبد رای سیدناصر، چون شمشیر داموکلوس روی سر او تا روز انتخابات خواهد ماند و در این بین تاجگردون و رسانه هایش او را رها نخواهند کرد.

او یک گام یک ساله تا دبل نیاز دارد تا خانواده اش را ملقب به سناتور نماید. او باید ابتدا تصویرش در پی عملکرد یک ساله را پاک کرده، نقش فعالی در معادلات درون استان و تهران داشته باشد و به تقسیم صحیح غنائم و امتیازات بین هواداران خود اقدام نماید.

اما آنچه از الان مشخص است اینکه اگر اتفاق خاصی نیفتد دوقطبی سیدسلیمان و کل ظفر قرار نیست به این زودی از صحنه سیاست گچساران و باشت رخت بربندد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.