مانور زلزله در خانه‌های هلال خوزستان برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در حاشیه برگزاری این مانور بیان کرد: این مانورها با هدف افزایش تاب آوری و ارتقای دانش و مهارت اعضای خانه‌های هلال برای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از زلزله احتمالی برگزار شد تا اعضای این خانه‌ها آموزش ها را به مردم در هر منطقه ارایه دهند.
وحید شعبانی افزود: مانورها در بخش های پناه‌گیری در داخل و محوطه بیرونی ساختمان ها،خروج ایمن و اضطراری، بررسی ساختمان از نظر ایمنی پس از وقوع زلزله فرضی،امداد رسانی به حادثه دیدگان احتمالی، شناسایی تفاوت بین خطرها و حوادث، حمل مصدوم ، شناسایی نقاط ایمن، انجام عملیات نجات و بازگشت به وضعیت عادی به اجرا در آمد.
وی  گفت: ایران یکی از حادثه خیزترین کشورهای جهان است و هرساله شاهد وقوع حوادث و سوانح در مناطق مختلف کشور هستیم که خسارت جانی و مالی فراوانی را موجب می‌شود و این امر نگرانی و تشویش در سطح جامعه را ایجاد می کند.
شعبانی ادامه داد: برای پیشگیری از وارد آمدن خسارات جانی، روانی و مالی حوادث احتمالی، باید برنامه ای جامع و منظم تدوین و اجرا شود بدین منظور با اجرای مانورهای آمادگی در برابر زلزله تلاش می کنیم تا گامی در جهت افزایش سطح آمادگی جامعه در این زمینه برداریم.
جمعیت هلال احمر با برگزاری مانورهای زلزله در مدارس، مهدهای کودک و خانه های هلال تلاش دارد تا آموزش محافظت در برابر زلزله را آموزش دهد.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.