یوسفی: استیضاح وزیر صمت در کوتاه مدت به نفع این مجموعه نیست

مجتبی یوسفی با اشاره به اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس، بیان کرد: استفاده از ابزارهای نظارتی مانند طرح سوال یا استیضاح وزرا یکی از اختیارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شمار می رود و شهادت می دهم که عمده نمایندگان در راستای اصلاح امور از ابزارهای نظارتی استفاده می کنند و این حق نمایندگان است ولی اگر بناست استیضاحی صورت بگیرد باید بسنجیم در نهایت جمیع شرایط به نفع کشور خواهد بود یا خیر؟

وی در ادامه اظهار کرد: باید سنجید که آیا استیضاح زمینه رشد آن مجموعه را فراهم می کند یا اینکه آن را به عقب باز می گرداند؟ باید سنجید آیا استیضاح وزیر صمت در کوتاه مدت به نفع این مجموعه است یا خیر؟ به عنوان مثال امروز گله مندی به حقی در حوزه صنعت خودروسازی وجود دارد ولی آیا این وضعیت صرفا به عملکرد یک وزیر در یک دوره یک‌ساله باز می گردد؟

وزیر صمت عملکرد خوبی در حوزه تسهیل فضای کسب و کار داشته است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حوزه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که قانون مصوب مجلس بود برخی از وزرای دولت اقدامی انجام ندادند اما وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را دنبال کرد. در بحث شفافیت در واگذاری معادن و حقوق مالکانه معادن، وزیر صمت اقدامات خوبی انجام داده است، از سوی دیگر ۲ هزار واحد صنعتی با همت وزیر صمت مجددا راه اندازی شد.

یوسفی در پایان تاکید کرد: در مجموع از نظر بنده استیضاح وزیر صمت در کوتاه مدت به صلاح مجموعه صنعت کشور و فضای کسب و کار نیست.

 

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.