حق آلایندگی دریافتی، صرف پروژه های عمرانی می شود

شهردار اهواز با حضور در گفتگوی خبری با صدای خوزستان در خصوص پروژه تقاطع غیر هم سطح میدان دانشگاه چمران گفت: بعد از حضور بنده از مهرماه سال گذشته یکی از مهمترین دغدغه های من در کسوت شهردار کلانشهر اهواز به لحاظ گره ترافیکی در شهر بازگشایی و تکمیل این تقاطع بود. این پروژه که از دی ماه ۹۸ کلید خورده بود و به دلیل معارضات تاسیساتی به دلیل عدم بانک اطلاعاتی مناسب روند تکمیل آن متوقف شد که با پیگری های مکرر و بر اساس قراردادی که با قرار گاه خاتم الا نبیا داشتیم این پروژه در چهار سطح که شامل سطح اول همکف با خیابان اصلی.سطح دوم شامل دو روگذر شمالی جنوبی گلستان به امانیه و بالعکس.سطح سوم از پل پنجم به گلستان و سطح چهارم از امانیه به سمت پل پنجم به بهره برداری برسد که خوشبختانه خط اول آن در ۱۶ مهرماه تکمیل و تردد درآن صورت گرفته و فاز دوم آن در آبان ماه و فاز سوم در آذرماه و در نهایت فاز ِآخر در دی ماه به بهره برداری کامل خواهد رسید.

رضا امینی در خصوص تامین اعتبار این پروژه افزود: با هزارو پنجاه میلیارد تومانی که از شش هزار میلیارد سهم آلایندگی خوزستان به اهواز رسیده ۳۰۰ میلیارد برای تکمیل پروژه تقاطع میدان دانشگاه حدود ۲۳۰ میلیارد برای ال ۴۰۰ تقاطع چهارشیر و ۳۰۰ میلیارد برای آسفالت و مابقی برای طرح آب خام و فضای سبز و طرحهای محرومیت زدایی در نظر گرفته شد.

شهردار اهواز در پاسخ به سوال مجری رادیو در خصوص برنامه و چشم انداز مدیریت شهری برای سواحل کارون گفت: کارون به عنوان مهمترین عنصر طبیعی و محرک توسعه شهر اهواز و بخش مهمی از استان خوزستان، شان و منزلت بالایی دارد و با سیل ویرانگر ۹۸ بخشی از پارکها و فضای سبز آن از بین رفته که برای احیا و بازسازی آن برنامه منسجم و جامع نیاز دارد. طرحی را پیش بینی کردیم در چهار مقطع از رودخانه که در حاشیه بین ساحلی و رودخانه است به مساحت حدود ۱۰۵ هکتار که قرارداد مطالعاتی آن امضا شده و مبلغی بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که زنده سازی حاشیه کارون را داشته باشیم. این زنده سازی شامل دیوارکشی و ایمن سازی رودخانه برای جلوگیری از ورود احشام؛ طراحی فضای تفرجگاهی با طرحهای فاخر توسط سازمان پارکها و طرحهای مطالعاتی که توسط مشاورین ما ارائه و برای اجرا به مناقصه گذاشته خواهد شد.

وی افزود: امنیتی که ما در محدوده کارون نیازداریم از همه ملاحظات برای ما مهمتر خواهد بود چرا که حوزه های اجتماعی در حاشیه کارون و نیزارها بسیار نگران کننده است .قطعا با احیای کارون و برنامه هایی که برای زیباسازی آن داریم برای افزایش انگیزه ساخت و ساز و سرمایه گزاری مثمر خواهد بود. برای فضای تفریحی نیز معتقدم که نباید به لحاظ تفرجگاهی کارون از حالت طبیعی خود خارج شود چرا که احداث محدثات چهره ی بکر آن را از شرایط خود خارج میکند تمام برنامه های ما منوط به بعد از خیابانهای ساحلی خواهد بود .

امینی در خصوص پارک شهروند که در شمال کارون قرار دارد، افزود: بر اساس تصمیم گیریهای صورت گرفته با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برنامه احداث تکمیل باغ موزه دفاع مقدس را داریم که بعد از طی مراحل اداری و مطالعات عمیق و کسب مجوزها کار آن کلید خواهد خورد

شهردار اهواز پیرامون پسماند و زباله و بوی تعفن رودخانه کارون عنوان کرد: یکی از بزرگترین‌چالش های شهر اهواز ، فاضلاب است که رهبر معظم انقلاب از منابع صندوق ذخیره ارزی مبلغی را برای آن در نظر گرفته و ریاست جمهوری با عنایتی که به مردم خونگرم خوزستان دارد، اصرار داشتند این طرح سه ساله به مدت دوسال انجام شود شرکت آبفا هم با تمام قوا نقاط مختلفی از معابرشهر اهواز را شناسایی و تحت عملیات قرار داده.علیرغم تمام کنده کاریها که مورد رضایت ما نیست و برای صدور مجوزها به شدت با آبفا هم درگیر شده ایم و نارضایتی مردم هم بدنبال داشته ولی آینده شهر اهواز روشن است. طرحی هم که در حاشیه کارون میبیند مربوط به آبفاست که در ۳۶ نقطه فنس کشی شده و دیوارهای آبی رنگی کشیده شده که قرار بود سه ماهه جمع شود اما به دلیل تغییر مکرر پیمانکار و عدم هماهنگی به قوت خود باقی مانده است

در خصوص زباله ها هم میدانیم شرایط در اهواز مطلوب نیست اما این موضوع یک معادله دو مجهول است و بخشی ازآن به عهده شهرداری و بخشی از آن هم همدلی و یاری مردم است. در رعایت ساعت زباله در معابر عمومی مردم باید دقت نظر داشته باشند و ماهم با مراجعه سرساعت به مردم آموزش دهیم که زباله خود را بیرون بگذارند.

شهردار اهواز در خصوص پاسخ به ارتباط تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر مبادی ورودی شهر اهواز افزود: مبادی ورودی هر شهر فیزیک شهر است که معرف هویت آن شهر است

شهر اهواز با هفت ورودی متاسفانه منظر و زیبایی خاصی ندارد چرا که تعدادی از این ورودیها مبتلا به تصرفات معابر و بساط اندازها شده که به صورت غیر قانونی در حال فعالیت هستند و این عادت غلطی است و بنیان برکندن و تغییر رفتار اجتماعی فرهنگی اینها کار بسیار دشواری است چرا که با معیشت مردم گره خورده.

وی افزود: ۱۱ بازارچه غیررسمی شناسایی شده بنا داریم سالی دو الی سه زمین در نزدیکترین نقطه ممکن شناسایی و احداث بازارچه داشته باشیم. بازارچه صدف در محله آخر آسفالت منطقه ۱ و همچنین ساختمان خدمات شهری در آن منطقه تخریب شده و کار احداث آن انجام شده.

شهردار اهواز ادامه داد: زمینی در منطقه ۳ محله زرگان هم کار ساخت و ساز آن شروع شده و همچنین طرحی برای اجرای این برنامه در سه راهی خرمشهر کنار ورزشگاه الغدیر آماده کردیم که تا دوماه آینده کار احداث آن را شروع خواهیم کرد تا انشالله این بساط اندازها از مبادی ورودی شهرها جمع آوری و ساماندهی شوند .

امینی همچنین در پایان با اشاره به دفن غیر اصولی زباله گفت: حدود ۴۰ میلیارد تومان درخواست وام از صندوق محیط زیست کشور داشتیم و هم اکنون در مرحله استعلام از بانک هستیم تا با وصول این مبلغ کار عملیاتی سایت صفیره را شروع کنیم. خط پردازش این سایت دوماهی است که به بهره برداری رسیده و برای سپردن به بخش خصوصی در مرحله مناقصه قرار گرفته شده همچنین در سایت صفیره سلولهایی را برای دفن اصولی و منطقی احداث کردیم تا دیگر شاهد سوزاندن زباله که یک روش منسوخ شده است، نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.