دانشمندان و اندیشمندان باید گروه‌های مرجع و تاثیرگذار جامعه باشند

حجت الاسلام و المسلمین آیت عادلی‌نژاد در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: در حوزه پژوهش دوره‌های مختلفی را سپری کردیم؛ اگر مقداری به سال‌های گذشته برگردیم می‌بینیم که نگاه به پژوهش نگاهی راهبردی نبود و شاید نگاهی تزئینی بود اما امروز هر مدیر و تصمیم‌گیری که می‌خواهد تصمیم بگیرد اگر خودش را از پیوست‌های پژوهشی مستغنی بداند، قطعا تصمیم صحیحی نخواهد داشت.

وی افزود: کسی خودش را از نگاه پژوهش محور مستغنی نمی‌داند و همه تلاش می‌کنند که تصمیمات‌شان بر مبنای نگاهی پژوهش محور باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: امروز دانشگاهیان به ویژه در وزارت بهداشت سهم فراوانی در تولید علم دارند و حدود ۴۰ درصد از پژوهش‌های سطح کشور توسط اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود. در دنیای امروز که دنیای پیچیده‌ای است و قدرت‌های پیچیده ای دارد، سهم علم و دانش در قدرت و پیشرفت کشور، سهمی بی بدیل است.

عادلی‌نژاد تاکید کرد: سه یا چهار سال پیش در جلسه‌ای که با حضور مرحوم حاج آقا شفیعی بود، ایشان گفتند ایکاش در فضای پژوهشی کشور و دانشگاه‌ها و فضای عمومی، مسئولان به سمت و سویی برنامه‌ریزی کنند که روزی سلبریتی‌های کشور، پژوهشگرانی باشند که امروز مورد تقدیر قرار می‌گیرند. گروه‌های مرجع و تاثیرگذار جامعه ما، باید دانشمندان و اندیشمندانی باشند که سال‌های فراوان و متمادی در حوزه علم و دانش، تلاش و مجاهدت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.