لزوم رسیدگی به وضعیت آگهی مطبوعات برای جلوگیری از تضییع حقوق رسانه‌ها در خوزستان

حجت الاسلام رضا کلاه کج در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره مطبوعات خوزستان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان، با بیان اینکه اهالی رسانه ای استان از شرایط کنونی توزیع آگهی ها در استان رضایت مند نیستند، افزود: طبق برآورد میزان آگهی ها در هشت ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ در خوزستان عددی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که رقمی قابل قبول است.

وی با انتقاد از عمل نکردن شرکت ها و سازمان‌های مختلف به تعهدات قانونی خود پیرامون آگهی هاT افزود: بسیاری از شرکت ها و سازمان ها طبق قانون موظف هستند که آگهی‌ها را برای چاپ در مطبوعات به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همان استان تحویل دهند که تا کنون این مهم تحقق نیافته است.

کلاه کج، با گلایه از تاخیر ۱۸ ماهه در برگزاری آیین اختتامیه پنجمین جشنواره مطبوعاتی استان، گفت: برای فرهنگ و ادب خوزستان شایسته نیست که جشنواره ای برگزار شود ولی آیین اختتامیه آن با ماه ها تاخیر برگزار شود که این روند باید تغییر کند.

 

انعکاس مطالبه ها، نباید منجر به مشکل حقوقی برای اهالی رسانه شود

وی افزود: رسانه ها باید نظام مند شوند و ساختارآن مشخص شود و این مهم فقط با کمک اهالی رسانه اتفاق می‌افتاد، به همین دلیل تدبیری باید در این زمینه اندیشیده شود.

کلاه کج گفت: باید فضایی ایجاد کرد تا از ظرفیت رسانه ها برای انعکاس خدمات و اخبار و مشکلات شهری استفاده شود ضمن اینکه در زمینه انعکاس مطالبه ها، اهالی رسانه دچار مشکلات حقوقی نشوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خوزستان، حمایت جدی از رسانه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: رسانه ها برای رسیدگی به مشکلات حقوقی نباید وارد دادگاه شوند بلکه باید این موضوع توسط هیات منصفه بررسی شود.

 

مطبوعات خوزستان صدای مردم باشند

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به رویکرد مثبت استاندار جدید خوزستان به رسانه ها گفت: برگزاری جلسه مشترک میان اهالی رسانه و استاندار خوزستان و طرح دیدگاه ها، مشکلات و دغدغه این قشر به عالی ترین مقام دولت در استان موضوعی است که تحقق آن در آینده نزدیک دنبال می شود.

عبدالرضا سیفی افزود: کثرت موضوعات مهم خوزستان می تواند موجب غفلت مدیران خوزستان از مسایل فرهنگی و اجتماعی شودT به همین دلیل برگزاری جلسه های مشترک میان مسوولان و فعالان رسانه ای و فرهنگی استان ضروری است.

وی با اشاره به ظرفیت های متعدد خوزستان در بخش های کشاورزی، صنعتی و معدنی، گفت: غنای فرهنگی خوزستان که ریشه در تاریخ و تمدن این منطقه دارد از ظرفیت های بسیار مهم استان است که باید برای بهره گیری از این ظرفیت و ارتقای این غنای فرهنگی برنامه ریزی کرد.

سیفی افزود: توجه به فرهنگ بومی و متعالی خوزستان می تواند گره گشای بسیاری از چالش های استان در بخش های اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه رسانه های استان باید ضمن توجه به ارتقای فرهنگی بیان کننده مطالبه های مردم نیز باشند، گفت: مطبوعات در مسیر فرهنگ سازی و مسیر ارتقاء فرهنگ اجتماعی باید صدای مردم و مطالبات آن ها باشند.

وی افزود: مطبوعات توان پیشبرد جامعه به سمت آرمان های خود را دارد به همین دلیل پایبندی رسانه ها به اصول اخلاقی موجب گرایش مردم به این ارزش های اخلاقی می شود و در صورت در پیش گرفتن تنش، جامعه نیز دچار تنش می شود.

خوزستان در سامانه جامع رسانه‌ای کشور دارای ۴۱۸ رسانه چاپی و برخط مجوزدار است که از این تعداد ۲۶ روزنامه و ۲۳۷ پایگاه خبری هستند ضمن اینکه دفتر نمایندگی ۳۰ خبرگزاری در این استان اخبار خوزستان را پوشش می دهند.

در پنجمین جشنواره رسانه خوزستان ۳۹۹ اثر از بیش از ۱۰۰ نفر از اهالی رسانه خوزستان شرکت کرده بودند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.