امضای تفاهم‌نامه بین شرکت نیشکر و ستاد زیست‌فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری

این تفاهم‌نامه در راستای استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور افزایش ارزش افزوده محصولات نیشکری، صیانت از محیط‌ زیست، کاهش هزینه تولید و تامین امنیت غذایی کشور به امضای مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی و دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید.

توسعه فناوری‌های جدید در صنعت نیشکر، توسعه کمی و کیفی محصولات نیشکر بر پایه دانش و شتاب‌بخشی به طرح‌های زیست‌فناوری از جمله مهمترین اهداف این تفاهم نامه هستند.

حمایت از طرح‌های فناورانه در برداشت، جمع‌آوری سرشاخه‌های سبز نیشکر، تولید فرآورده‌های زیستی با ارزش از پساب و پسماند نیشکر، توسعه فناوری‌های دوستدار محیط‌ زیست در صنعت نیشکر، تولید محصولات، توسعه خدمات زیست فناوری با هدف تامین امنیت غذایی کشور و… بخشی دیگر از مفاد تفاهم‌نامه امضاشده بین شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

در نشست امضای تفاهم‌نامه، دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی حضور داشتند و بر همکاری‌های مشترک برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرفین به منظور کمک به توسعه و ترویج فناوری جدید و دانش‌بنیان در صنعت نیشکر تاکید شد.

پیش از این نیز، صنعت نیشکر به منظور کاهش ضایعات تولید شکر و افزایش ظرفیت فناورانه و توسعه‌ای برای حل مسائل و چالش‌های صنعت نیشکر، تفاهم‌نامه همکاری فناورانه با سازمان انرژی اتمی امضا کرده است.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.