هندبال ایران به جام جهانی صعود کرد/ کار بزرگ شاگردان فرناندز

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا امروز دوشنبه تیم ملی هندبال ایران در مرحله دوم برابر کویت به میدان رفت که این بازی در نهایت با برتری ۲۷ بر ۲۶ ایران به پایان رسید.

ایران در حالی برابر کویت به این پیروزی ارزشمند رسید که در دقایق پایانی رقابت نزدیکی با این حریف داشت و گل برتری را توسط سجاد استکی در ثانیه پایانی به ثمر رساند.

ایران با کسب این پیروزی، ضمن راهیابی به مرحله نیمه نهایی این مسابقات، جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را که به میزبانی لهستان – سوئد برگزار می‌شود، کسب کرد.

بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا با حضور ۱۶ تیم از ۲۸ دی ماه در دمام عربستان آغاز شده است. تیم هندبال کشورمان با کسب سه پیروزی در مرحله گروهی به عنوان صدرنشین راهی دور دوم این رویداد شد.

تیم ملی هندبال ایران در نخستین دیدار خود در مرحله دوم برابر عراق ۲۸ بر ۲۵ به پیروزی رسیدند تا دیدار با کویت از اهمیت بالایی برخودار شود. شاگردان مانوئل فرناندز برای سرگروهی روز چهارشنبه ۶ بهمن به مصاف بحرین یکی دیگر از مدعیان قاره آسیا خواهد رفت.

ملی پوشان هندبال ایران که رقابت نزدیک و جذابی برابر کویت داشتند و با تک امتیاز کار را پیش می‌بردند، در دقایق پایانی یک امتیاز از حریف خود پیش افتادند و با حفظ این روند توانستند به پیروزی ارزشمندی دست پیدا کنند و پس از این بازی به جشن و شادمانی در سالن بپردازند. سرمربی اسپانیایی تیم ملی نیز که چند ماهی است هدایت این تیم را برعهده گرفته پس از این پیروزی بسیار خوشحال بود. برخی بازیکنان تیم ملی نیز از این موفقیت بزرگ اشک شوق ریختند.

در مقابل اعضای تیم ملی کویت که انتظار چنین شکستی را نداشتند بسیار ناراحت و غمگین بودند و با چهره‌ای گرفته زمین را ترک کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.