زیاد با «برانکو» در تماس نیستم/ از جشن صعود به جام جهانی نگرانم

به گزارش خبرنگار مهر، دراگان اسکوچیچ موفق شد با تیم ملی فوتبال ایران صعود زودهنگامی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشته باشد و پیش از پایان مسابقات انتخابی، حضور ایران در جام جهانی را تضمین کند.

اسکوچیچ از ۱۴ بازی با ایران صاحب ۱۳ برد و یک تساوی شد تا با این آمار شگفت انگیز، در کانون توجهات قرار بگیرد.

این مربی در مصاحبه با سایت novilist کرواسی درباره صعود به جام جهانی، مشکل پیش آمده با مهدی طارمی، مشورت با مربی تیم ملی کرواسی و… گفتگویی را انجام داد که مشروح این گفتگو در ادامه می‌آید:

بعد از جشن صعود به جام جهانی چه چیزی در انتظار ما است؟

هیچ احساسی بهتر از بیدار شدن در صبح بعد از پیروزی نیست اما من حتی شب‌ها بعد از بازی‌ها زیاد نمی‌خوابم. البته احساسات هنوز وجود دارد، اما من در مورد این چیزها کاملاً منطقی هستم. بعد از بازی یک مهمانی واقعی در استادیوم برپا شد، نگوییم هرج و مرج ولی حالا ما از کرونا می‌ترسیم. قبل از دیدار با عراق، ما پنج بازیکن داشتیم که نمی‌توانستیم روی آنها حساب کنیم. سوال این است که بعد از آن جشن بزرگ حالا چه چیزی در انتظار ما است؟ کرونا دور ماست و بعد از بازی هواداران زیادی در زمین حضور داشتند. جشن‌هایی در خیابان‌ها برگزار شد و من بسیار خوشحالم که باعث شادی مردم شدیم.

تمام شب پیام‌های تبریک را خواندم

از سفیر کرواسی در تهران و از سفیر ایران در زاگرب پیام تبریک دریافت کردم. اساتیدم از دانشگاه زاگرب و همچنین هم تیمی‌هایم از لاس پالماس با من تماس گرفتند. تمام شب پیام‌ها را خواندم و برخی به‌خصوص مرا تحت تأثیر قرار دادند.

با برانکو نه اما با مربی بدنساز تیم ملی کرواسی مشورت کردم

من زیاد با برانکو در تماس نیستم. برای مثال لوکا میلانوویچ، مربی بدنساز تیم ملی کرواسی پیامی را برای من ارسال کرد. من حتی در مورد برخی از پروتکل‌ها، هیدراتاسیون (آبرسانی به بدن) و دمای بالا با او مشورت کردم. من با همه صحبت می‌کنم. من به آنها به خاطر موفقیت‌هایشان تبریک می گویم، آنها نیز به من تبریک می‌گویند.

زیاد با «برانکو» در تماس نیستم/ از جشن صعود به جام جهانی نگرانم

مقابل عراق طوفانی بازی کردیم

بازی با عراق را کمی عصبی شروع کردیم. قبل از بازی باران می‌بارید. زمین بسیار لغزنده بود. بعد از آن ۱۵ دقیقه خیلی خوب بازی کردیم، به قول خودشان یک سمفونی در همه سطوح بود. ما طوفانی بازی کردیم، موقعیت‌ها و شوت‌های زیادی به دروازه حریف داشتیم. به بازیکنانم افتخار می‌کنم.

طارمی بازیکن کلیدی ایران و بهترین بازیکن پورتو است

طارمی به برخی از صحبت‌های من که در کرواسی گفته شده و در ایران بد ترجمه شده بود واکنش نشان داد! این یک سوء تفاهم بود. من هرگز با آن مشکلی نداشتم. همه اینها حل شده است، او بازیکن کلیدی ما و بهترین بازیکن پورتو است. سوء تفاهم‌ها با اختلاف پشت سر ما قرار دارد.

راز موفقیت در تیم ملی ایران

بازیکنان خیلی با انگیزه بودند، از شرایط سختی خارج شدیم. راز این موفقیت؟ من بلافاصله بعد از سال‌ها، آماده آن کار شدم. علاوه بر این، ذهنیت، فرهنگ و بازیکنان اینجا را می‌شناختم. من فکر می‌کنم این راز موفقیت است.

به حضور در تیم ملی ایران افتخار می‌کنم

اما به دو سال حضورم در ایران افتخار می‌کنم. من روی خودم سرمایه گذاری زیادی کرده‌ام و الان اوج کارم است. فکر می‌کنم خیلی چیزها به من برگشته است. یک رویا به حقیقت می‌پیوندند؟ خب، من همیشه آرزو داشتم که به سطح بالایی برسم. این جایگاه وزن و اهمیت دارد. ما تیم اول آسیا هستیم. من به این امر افتخار می‌کنم و برای من مهم است که از محیط راضی باشم.

فوتبال در ایران یک چیز دیگر است

در ایران والیبال و کشتی محبوبیت دارد، اما فوتبال مثل یک دین و آیین دیگر است. آنها واقعاً عاشق فوتبال هستند و من الان در زمان کرونا که استادیوم‌ها خالی است کمی ناراحتم. آنها یک کشور فوتبالی هستند، تا آنجا که ممکن است ما ندانیم.

زیاد با «برانکو» در تماس نیستم/ از جشن صعود به جام جهانی نگرانم

خوشحالم قطر میزبان جام جهانی است

برگزاری جام جهانی در قطر مثل برگزاری این مسابقات در خانه است. قطر به ایران بسیار نزدیک است و روابط خوبی با ایران دارد. من فکر می‌کنم حتی برخی از تسهیلات ویزا نیز وجود خواهد داشت. این من را خیلی خوشحال می‌کند. آنها فقط به تعدادی از تماشاگران اجازه ورود به سکوها را دادند و این بسیار تاثیرگذار بود. ما برای مدت طولانی جلوی تماشاگران بازی نکردیم و می‌دانستیم که این برای بازیکنان اهمیت زیادی دارد. متاسفم که ظرفیت ورزشگاه تکمیل نشد در حالی که قطعاً ۸۵ هزار نفر می‌توانند روی سکوها حضور داشته باشند.

از فکر تقابل با کرواسی در جام جهانی می لرزم!

اگر کرواسی همگروه ایران در جام جهانی شود، مطمئناً تا گریه کردن پیش می‌رفتم. آیا می‌توانید در جام جهانی غرور و احساس بیشتری داشته باشید و تیم ملی را مقابل کشورتان هدایت کنید؟ از این فکر می لرزم، نمی دانم چه بگویم!

دعوتنامه ژاپن برای بازی با ایران

اول فوریه با امارات و در ماه مارس با کره جنوبی و لبنان بازی می‌کنیم. من دوست دارم در آستانه آن اردو در ماه سوم به ریکا بیایم ولی خواهیم دید که چه می‌شود. برخی از مسابقات از قبل برای ژوئن برنامه ریزی شده است. از ژاپن هم دعوت نامه دریافت کردیم. ببینیم چه می‌شود. برنامه‌های زیادی وجود دارد و مهمترین چیز این است که به خوبی آماده شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.