گزارش کامل مهر از جلسه عزل «عزیز»/خاموشی «شهاب» در کمتر از یکسال

به گزارش خبرنگار مهر، هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال صبح امروز پنجشنبه ۲۸ بهمن با درخواست پنج تن از اعضای خود برای بررسی شرایط همکاری یا عزل موقت رئیس فدراسیون فوتبال را در دستور کار قرار داد و در پایان رای به برکناری موقت او تا زمان برگزاری مجمع و تعیین تکلیف نهایی دادند.

هیأت رئیسه فدراسیون در حالی در جلسه فوق‌العاده امروز تصمیم به عزل موقت عزیزی خادم گرفتند که دوره فعالیت او ۳۵۴ روز بیشتر طول نکشید تا کمتر از یک سال بر مسند مهم‌ترین صندلی مدیریتی فوتبال تکیه زده باشد.

دبیرکل همه کاره شد

این نشست در حالی از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز رسمیت پیدا کرد که حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال تلاش زیادی برای اجرای بند به بند اساسنامه فدراسیون داشت. او از حراست وزارت ورزش نیز خواست تا به طور جدی مناع از ورود افراد متفرقه در جلسه شود.

ورود با دست فرمان تند راننده رئیس

شهاب‌الدین عزیزی خادم برای حضور در نشست تعیین کننده رأس ساعت ۹ صبح وارد مرکز ملی فوتبال شد. او همراه با راننده خود با سرعت بسیار بالا از مقابل چشم خبرنگاران وارد مرکز ملی فوتبال شد تا نشان دهد هیچ تمایلی برای دیده شدن ندارد.

ورود خندان باند مخالف

شهره موسوی نایب رئیس حوزه بانوان فدراسیون فوتبال در حالی‌که با تجمع تعدادی از مالباختگان یکی از رمز ارزها که او را مقصر این اتفاق می‌دانستند همراه با احسان اصولی، میرشاد ماجدی، احمدرضا براتی و بهرام رضائیان با چهره خندان وارد مرکز ملی فوتبال شد تا در جلسه شرکت کند.

حباب امنیتی

حراست وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به طور کامل مانع ورود افراد متفرقه به مرکز ملی فوتبال شد. آنها حتی از موعود بنیادی فر خواستند تا برای حضور در مجموعه روز دیگری مراجعه کند.

گزارش کامل مهر از جلسه خاموشی «شهاب»/ فوتبال از چاله به چاه افتاد

خبرنگاران و اهالی رسانه از ساعت ۸ در مقابل درب اصلی مرکز ملی فوتبال حضور داشتند اما به آنها نیز مجوز ورود داده نشد.

فیلمبرداری برای روز مبادا

روابط عمومی فدراسیون فوتبال به طور کامل از جلسه امروز هیأت رئیسه فیلمبرداری کرده است تا در صورت نیاز در اختیار مراجع ذیصلاح و کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دهد.

رفت و برگشت حامیان شهاب

با توجه به اعلام رسمی AFC مانع از حضور حیدر بهاروند و حمیدرضا مهرعلی نواب اول و دوم عزیزی خادم شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است این دو نفر دارای مجوز قانونی برای حضور در جلسه هیأت رئیسه نیستند تا هر دو نفر محل جلسه را قبل از شروع آن ترک کنند.

ممانعت با ورود نزدیک ترین دوست عزیزی خادم در تیم ملی

مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی فوتبال ایران قصد حضور در مرکز ملی فوتبال را داشت اما حراست ورزشگاه آزادی باز هم مانع از ورود او شدند. خورشیدی مدعی شد قصد دارد در دفتر کار خود شرکت کند. او سپس بنا به گفته حاضران در مرکز ملی که به خبرنگار مهر اعلام کردند قصد داشت با عزیزی خادم گفتگوی کوتاه و اضطراری داشته باشد اما باز هم به هیچ وجه اجازه ورود به او ندادند تا مجبور شود در کاغذی کوچک نکات مربوطه را برای عزیزی خادم نوشته تا مسئولان حراست به او بدهند.

ورود نیروی انتظامی

نیروی انتظامی واحدهای سیاری را در اطراف مرکز ملی فوتبال مستقر کرده تا خللی در برگزاری جلسه هیأت رئیسه توسط مالباختگان یکی از رمز ارزها به وجود نیاید.

ورود مبهم یک فرد

داود پرهیزکار رئیس پیشین کمیته فوتسال به طرز عجیبی اجازه ورود به مرکز ملی فوتبال را پیدا کرد اما مشخص نیست او توانسته راه به جلسه هیأت رئیسه ببرد یا صرفاً جهت امور شخصی در آنجا حضور دارد.

رئیس پاسخ داد و خارج شد

جلسه رأی‌گیری درباره عزل یا ادامه فعالیت عزیزی خادم بدون حضور فیزیکی او در نشست برگزار شد. در این جلسه ابتدا وی به دفاع از سوالات مطرح شده از سوی منتقدان خود در هیأت رئیسه پرداخت تا به سوالات و ابهامات پاسخ دهد. در پایان این جلسه اکثریت اعضای هیأت رئیسه رأی به عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم از پست ریاست فدراسیون فوتبال دادند.

گزارش کامل مهر از جلسه خاموشی «شهاب»/ فوتبال از چاله به چاه افتاد

اتحاد برای عزل

حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال از اعضای حاضر در نشست خواست تا آرای خود را مخفی نگه دارند، با این حال صحبت‌های زیادی درباره اتحاد هشت عضوی که می‌توانستند برای ماندن یا رفتن شهاب عزیزی خادم تصمیم‌گیری کنند مطرح شده است. مهرداد سراجی، احمدرضا براتی، شهره موسوی، طهمورث حیدری، خداداد افشاریان، میرشاد ماجدی، احسان اصولی و بهرام رضائیان حاضر در جلسه امروز بودند.

اطرافیان شهاب وسیله جمع کردند

پیگیری‌های خبرنگار مهر، نشان می‌دهد تعدادی از اطرافیان همیشگی او پس از عزل موقت وی وسایل خود را جمع‌آوری کرده تا خداحافظی زودهنگامی با این مجموعه داشته باشند. عزیزی خادم نیز هنگام ترک مرکز ملی فوتبال با تمام کارمندان حاضر در کمپ تیم‌های ملی خداحافظی کرد اما حاضر به گفتگو با خبرنگاران نشد.

چالش جدی شروع شد

هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال حالا با سرپرستی مهرداد سراجی نه تنها باید شفافیت را سرلوحه کار خود کند بلکه مجبور است روند تأیید اساسنامه را که قبلا فیفا روی آن مهر تأیید گذاشته بود دوباره به جریان بگذارد تا نظر مجلس شورای اسلامی نیز جلب شود. آنها همچنین باید برای برگزاری هرچه زودتر جلسه مجمع عمومی فدراسیون برای برکناری قطعی عزیزی خادم تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.