تغییرات تیم ملی در دیدار با لبنان/ معمای قفس توری با یک اشتباه!

به گزارش خبرنگار مهر، ملی پوشان فوتبال ایران که چند هفته مانده به پایان مسابقات نهایی انتخابی تیم ملی صعود خود به جام جهانی قطر را قطعی کردند، با شکست برابر کره جنوبی که پس از یازده سال رقم خورد، ابهاماتی را در مورد عملکرد خود به وجود آوردند.

هر چند بخش عمده این انتقادات متوجه سرمربی تیم ملی شد اما به هر حال بازیکنان هم از نقدها در امان نماندند و برخی از آنها به خاطر افتی که در ترکیب تیم ملی داشتند مورد انتقاد قرار گرفتند.

شاید به همین خاطر باشد که برای دیدار با لبنان که تشریفاتی نیز خواهد بود، انتظار می‌رود تغییراتی در ترکیب تیم ملی صورت بگیرد و اسکوچیچ از بازیکنانی استفاده کند که انگیزه لازم برای جنگیدن و پیروزی در این دیدار را داشته باشند.

با این حال اسکوچیچ نشان داده است خیلی به دنبال تغییرات نیست و تیمش را با کمترین تغییر به زمین خواهد فرستاد. شاید مهمترین تصمیم سرمربی تیم ملی برای دروازه باشد. جایی که امیر عابدزاده در دو بازی اخیر مسئولیتش را برعهده داشت اما اشتباه روی گل اول کره جنوبی این موقعیت را متزلزل کرد.

حالا سرمربی تیم ملی این تردید را دارد که آیا دوباره به عابدزاده میدان بدهد و کار مرحله مقدماتی را با او تمام کند یا به خاطر اشتباهی که داشت از علیرضا بیرانوند درون دروازه استفاده کند.

در خط دفاعی هم به نظر می‌رسد محمدحسین کنعانی زادگان، مجید حسینی، امید نورافکن و صادق محرمی حضور داشته باشند. احمد نورالهی و سعید عزت الهی می‌توانند گزینه‌های اسکوچیچ برای بازی در خط میانی و جلوی مدافعان باشند.

علیرضا جهانبخش که در دیدار با کره جنوبی غایب بود گزینه حضور در زمین است و به عنوان یکی از بال‌های تیم ملی کار خواهد کرد. علی قلی زاده هم دیگر بازیکنی خواهد بود که در نقطه مقابل جهانبخش بازی خواهد کرد.

برای خط حمله سردار آزمون که در دیدار با کره نمایش قابل دفاعی نداشت بازهم گزینه اول خواهد بود و باید دید اسکوچیچ در غیاب مهدی طارمی از دو مهاجم استفاده خواهد کرد یا با یک مهاجم بازی می‌کند.

این احتمال در شرایطی مطرح می‌شود که وحید امیری هم در آخرین تمرین تیم ملی به طور انفرادی تمرین کرد و به نظر می‌رسد با مصدومیتی که دارد شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی نخواهد داشت. هر چند مصدومیتش جدی نیست و برای بازی کردن هم مشکلی ندارد.

اگر امیری در ترکیب قرار نگیرد ممکن است مهدی ترابی نقش او را بازی کند اما اگر قرار باشد تیم ملی با دو مهاجم بازی کند شانس الهیار صیادمنش برای بازی بیشتر از دیگران خواهد بود.

هر چند بازی با لبنان برای تیم ملی تشریفاتی به شمار می‌رود اما از آنجایی که شکست برابر کره جنوبی انتقادات زیادی را به عملکرد اسکوچیچ و برخی بازیکنان وارد کرد، آنها می‌خواهند این دیدار را برای اعاده حیثیت و اثبات خوب بودنشان با پیروزی قاطع به پایان برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.