جهانخبش می‌خواهد منفجر شود/سبک‌مدیریت اسکوچیچ باکی‌روش متفاوت است

امیر هاشمی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، قرعه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ( انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا) را قرعه‌ای متفاوت نسبت به ادوار گذشته خواند و گفت: تیم‌هایی که به جام جهانی می‌روند همه کیفیت بالایی دارند. در هر صورت طبیعی بود که با یکی از قدرت‌های بزرگ جهان همگروه شویم. ما در این دوره با انگلیسی بازی داریم که یکی از قدرت‌های بزرگ فوتبال دنیا بوده است و امسال هم برای قهرمانی در جهان وارد مسابقات می‌شود.

کارشناس فوتبال ایران افزود: من همیشه می‌گویم یک تیم برنده نباید ماشین حساب به دست داشته باشد که امتیازات را جمع‌آوری کند اما در چنین دیدارهایی باید بتوانید حساب و کتاب انجام دهید و برای خودتان بهترین شانس‌ها را قائل شوید. اتفاقی که در دوران کارلوس کی روش در دو جام‌جهانی قبلی هم رخ داد به همین شکل بود.

وی ادامه داد: گروه متفاوتی نسبت به دو دوره قبلی داریم که شانس را برای صعود بیشتر کرده است. ضمن اینکه بازیکنان تیم ملی نیز در اوج پختگی فوتبالی خود هستند.

هاشمی مقدم درباره نخستین بازی تیم ملی مقابل انگلیس تصریح کرد: مقابل این تیم احتمال پیروزی را داریم اما باید برای یک امتیاز به میدان برویم. آنها از لحاظ فیزیکی، بازیکن و برنامه‌ریزی خیلی جلوتر از ما هستند ولی از هر دو بازی بعدی می‌توانیم حداکثر امتیاز را کسب کنیم.

کارشناس فوتبال ایران درباره صحبت از نسل طلایی بازیکنان تیم ملی ایران گفت: سومین دوره متوالی به جام جهانی می‌رویم. بازیکنانی داریم که برای سومین مرتبه در این رقابت‌ها حضور دارند. علیرضا جهانبخش و کریم انصاریفرد جزو همان عده‌ای هستند که تجربه بالایی برای موفقیت پیدا کرده‌اند. به نظرم از لحاظ تجربه و فنی یکی از بهترین نسل‌های بازیکنان ملی ایران را داریم که کار را برای صعود به دور حذفی مستحکم‌تر از همیشه می‌کند.

جهانخبش می‌خواهد منفجر شود/سبک‌مدیریت اسکوچیچ باکی‌روش متفاوت است

هاشمی مقدم درباره صحبت از انتخاب گزینه‌ای بهتر از دراگان اسکوچیچ برای نیمکت تیم ملی ایران تصریح کرد: شما نیمکت کشورهای حاضر در جام جهانی را ببینید. فکر می‌کنم نیمکت آمریکا هم اسم بزرگی ندارد. ولز و خیلی دیگر از کشورها هم همینطور هستند. اسکوچیچ خیلی خوب نتیجه گرفته است. او فلسفه کاری خاص خودش را دارد. نباید اسکوچیچ را با کی روش مقایسه کرد. رفتار هر دو مربی کاملا متفاوت است.

این کارشناس فوتبال از نقطه ضعف تیم ملی ایران نیز صحبت کرد و گفت: تنها پستی که مقداری جای سئوال دارد، دفاع وسط تیم ملی است. البته نباید فراموش کنیم با حضور مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، عارف غلامی در کنار شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان می‌توانیم ضعف‌های خود را مرتفع کنیم.

هاشمی مقدم ادامه داد: در خط هافبک هیچ مشکلی نداریم. در خط حمله هم بازیکنانی داریم که هر تیمی در فوتبال دنیا آرزوی آنها را دارد. ما در هر پست دو بازیکن خوب روی نیمکت داریم. به نظرم تیم ملی ایران در جام جهانی می‌تواند نشان دهد چه جواهراتی در سرزمین خود از لحاظ فوتبالی دارد.

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به سبک مربیگری اسکوچیچ با کی روش در تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: سلایق مربیان با همدیگر فرق می‌کند. سیستم نظم دوران کی روش با اسکوچیچ تفاوت دارد. کارلوس کی روش همه چیز را کنترل می‌کرد و گاهی حاشیه را بیشتر از مسائل فنی مورد توجه قرار می داد. اسکوچیچ شرایط متفاوت دیگری دارد. بحث بازیکن با مربی کاملا طبیعی است. مهم این است که مرزها حفظ شود. اسکوچیچ فکر می‌کنم فضایی را به وجود آورده است که بازیکنان چشم در چشم هم و مربیان راحت صحبت می‌کنند.

او یادآور شد: تاکتیک یک تیم فقط مسائل فنی نیست بلکه نکات اخلاقی و روانی هم هست. مجموع تمام این جنبه‌ها منجر به ایجاد وحدت در یک تیم می‌شود. تیم ملی بیشتر از هر چیز دیگری نیاز به برنامه ریزی و اجرای تصمیمات کادرفنی از سوی فدراسیون برای برگزاری بازی و اردوهای تدارکاتی دارد.

مدیر برنامه‌های علیرضا جهانبخش از لحظه شماری هافبک ملی پوش فاینورد برای بازی‌های جام جهانی قطر صحبت کرد و اظهار داشت: او خیلی خوشحال است. علیرضا در دور انتخابی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ وقتی بازوبند را بر بازو می‌بست کاملا یک لیدر بود. او از لحاظ ذهنی به شکل وحشتناکی علاقه دارد که جام جهانی شروع شود چون کاملا به بلوغ رسیده و می‌خواهد مثل یک بمب مثبت برای تیم ملی و ملت ایران منفجر شود. تمام هوش و حواس او برای آمادگی در جام جهانی است تا بتواند بهترین عملکرد را در این رقابت‌ها داشته باشد.

جهانخبش می‌خواهد منفجر شود/سبک‌مدیریت اسکوچیچ باکی‌روش متفاوت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.