اسکوچیچ به دلایل غیرفنی باید در تیم ملی بماند/ من خوشبین نیستم

امیر حاج رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با حفظ دیدگاه خود درباره نحوه ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در خصوص انتخاب اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال و همچنین دلایل افت پرسپولیس در لیگ برتر گفتگو کرد.

مربی پیشین تیم ملی ایران که همچنان معتقد است کار بسیار سختی در جام جهانی ۲۰۲۲ خواهیم داشت بر ضرورت استفاده از علم روز دنیا برای آگاهی از شرایط فنی و فردی تک تک بازیکنان تیم ملی انگلیس و آمریکا تاکید کرد.

نگاه توصیه‌ای کمیته فنی

حاج رضایی در واکنش به انتخاب میرشاد ماجدی، مرتضی محصص، ابراهیم قاسم پور، پرویز مظلومی، حمید استیلی، نادر عزت اللهی و اصغر مدیرروستا به عنوان اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: من نمی‌خواهم درباره همکارانم که از گوشت و پوست فوتبال ایران هستند به صورت شخصی صحبت کنم. جایگاه والای آنها مشخص است و من به انتخاب آنها احترام می‌گذارم.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران افزود: معتقدم کمیته فنی باید نگاه توصیه‌ای داشته باشد نه تصمیم گیرنده امور فنی! ساختار فنی را می‌تواند تعریف کند اما حق ندارد نگاه مشورتی را به نگاه تصمیم گیرنده تبدیل کند. متأسفانه در تمام دهه‌های گذشته فوتبال ملی و باشگاهی متوجه شدیم کمیته فنی و مدیر فنی همواره با وظایف کادر فنی تداخل داشته است. مربی با کمیته فنی خوب نتوانسته است کار کند چون تعاریف صحیحی نسبت به همدیگر نداشته‌اند.

امیدوارم به بیراهه نرویم

او با اشاره به حضور افرادی همچون ابراهیم قاسمپور تاکید کرد: آنها دارای بهترین دیدگاه‌ها هستند اما امیدوارم با تصمیمات مدیریتی که گرفته می‌شود به بیراهه نرویم و اتفاقات خوبی را برای پیشرفت تیم‌های ملی به خصوص در رده‌های پایه شاهد باشیم.

اسکوچیچ غیرفنی بماند

مربی پیشین تیم ملی ایران درباره حفظ دیدگاه خود درباره ادامه فعالیت دراگان اسکوچیچ تصریح کرد: باز هم می‌گویم به خاطر شناخت از وضعیت فوتبال ایران و فاصله اندکی که با جام جهانی ۲۰۲۲ داریم کنار گذاشتن اسکوچیچ به صلاح نیست. او را به دلایل غیر فنی باید حفظ کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

اسکوچیچ به دلایل غیرفنی باید در تیم ملی بماند/ من خوشبین نیستم
تمرین تیم ملی فوتبال ایران زیر نظر دراگان اسکوچیچ

در ساده‌ترین امور مدیریتی مانده‌ایم

حاج رضایی با اشاره به مشکلات فدراسیون فوتبال تاکید کرد: من در خبرگزاری مهر خواندم که حساب‌های فدراسیون فوتبال به دلیل مشکلات مالیاتی بسته شده است. متأسفانه باز هم شاهد هستیم که هیچ چیز سر جای خودش نیست. هنوز کسی از پرونده مارک ویلموتس خبر دقیقی ندارد و مشخص نیست چه بر سر این پرونده بسیار مهم حقوقی خواهد آمد. مشکل مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس هم حل نشده است. به نظرم مشکلات ساختاری بیشتر از قبل شده است.

با انگلیس خیلی خیلی فاصله داریم

حاج رضایی با اشاره به هم گروهی تیم ملی ایران در گروه B جام جهانی با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا (ولز- اسکاتلند – اوکراین) یادآور شد: فوتبال اروپا را کامل دنبال می‌کنم. وقتی فوتبال‌ها را نگاه می‌کنم تفاوت فوق‌العاده زیادی بین خودمان با بازیکنان انگلیس می‌بینم. فوتبال ما با اروپا اصلاً قابل قیاس نیست و باید واقع بین باشیم. می‌توانم بگویم که با آنها خیلی خیلی فاصله داریم و کاری از دستمان در فرصت کوتاه برای مهار آنها بر نمی‌آید.

اسکوچیچ به دلایل غیرفنی باید در تیم ملی بماند/ من خوشبین نیستم
تیم ملی فوتبال انگلیس

خوشبین نیستم

وی ادامه داد: اصلاً دوست ندارم بذر ناامیدی بپاشم اما باید بگویم چندان خوشبین نیستم و فکر نمی‌کنم موفقیتی در جام جهانی به دست آوریم. تفاوت فراوانی که با آنها داریم را نمی‌توان در فاصله هشت ماه پر کرد.

آمریکا متفاوت شده است

حاج رضایی در خصوص دیدار با تیم ملی آمریکا همچون جام جهانی ۱۹۹۸ گفت: ما از ۱۹۹۸ تا به امروز از فوتبال آمریکا بی خبریم و نگاه کلی به آنها داشته‌ایم.آنها بازیکنان خیلی خوبی دارند. به هیچ وجه نباید خودمان را با جام جهانی ۹۸ فرانسه مقایسه کنیم.

اسکوچیچ به دلایل غیرفنی باید در تیم ملی بماند/ من خوشبین نیستم
صحنه‌ای از تقابل علی دایی با کوبی جونز در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه

ناتوانی بهترین‌های تیم ملی ایران در لیگ برتر انگلیس

کارشناس فوتبال ایران درباره تفاوت بازیکنان ایران با انگیس تاکید کرد: بهترین‌های ما مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش هستند اما همین بهترین‌ها نمی‌توانند در لیگ برتر انگلیس بازی کنند. فاصله بین ما بسیار زیاد است.

اسکوچیچ به دلایل غیرفنی باید در تیم ملی بماند/ من خوشبین نیستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.