خبر مهم برای فوتبال ایران/ تعیین سهمیه آسیا در اختیار فدراسیون شد

به گزارش خبرنگار مهر، کنفدراسیون فوتبال آسیا اسفند سال گذشته اعلام کرد زمان بندی لیگ قهرمانان آسیا از فصل آینده به سال ۲۰۲۳ موکول می‌شود چون زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا مثل فرمت اروپا از پاییز شروع می‌شود.

این بدان معناست که بعد از برگزاری لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲، فصل آینده یعنی فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ لیگ قهرمانانی وجود ندارد و آغاز فصل جدید به فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ موکول می‌شود.

این تغییر در زمان بندی آغاز لیگ قهرمانان آسیا که از فصل بهار به پاییز موکول شد باعث می‌شود تا این شائبه به وجود آید که این فصل از لیگ‌های غرب آسیا بدون سهمیه آسیایی باشند اما کنفدراسیون فوتبال آسیا در نهایت به صورت رسمی به این موضوع واکنش نشان داد.

«نضال بحران» سخنگوی AFC در این خصوص به خبرگزاری آلمان (dpa) گفت که انتخاب باشگاه‌های شرکت‌کننده در اختیار فدراسیون‌های ملی است.

بحران تصریح کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا مشتاق حضور فعال فدراسیون‌های ملی در چنین تصمیماتی است و لازم به ذکر است که باشگاه‌های واجد شرایط با توجه به سهمیه‌های مشخص شده نیازمند دریافت مجوز آسیایی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، به این ترتیب فدراسیون فوتبال ایران باید تصمیم بگیرد از بین قهرمان لیگ و جام حذفی این فصل و قهرمان لیگ و جام حذفی فصل آینده در کنار تیم‌های دوم و سوم لیگ هر دوره، در نهایت کدام باشگاه‌ها را برای لیگ قهرمانان ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به کنفدراسیون آسیا معرفی می‌کند.

این در حالی است که باشگاه‌ها باید مجوز حرفه‌ای را هم داشته باشند؛ چیزی که استقلال و پرسپولیس در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان فاقد آن بودند و کنفدراسیون آسیا تصمیم به کنار گذاشتن این دو باشگاه گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.