۹۷ درصد بیماران کرونایی در خوزستان بهبود یافته اند

سیدمحمدعلویی اظهار داشت: از ابتدای شروع واکسیناسیون تاکنون سه میلیون و ۳۵۹ هزار و ۹۶۲ نفر خوزستانی معادل ۸۶.۳ درصد یک دُز و ۲ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۵۳۹ نفر بالای ۱۲ سال معادل ۷۵.۲ درصد ۲ نوبت واکسن کرونا دریافت کرده اند.

وی افزود: همچنین یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۳۳۵ نفر بالای ۱۸ سال معادل ۳۶.۱ درصد سه نوبت و ۱۲۳ هزار و ۶۵۷ نفر بالای ۱۸ سال معادل ۱۱.۵ درصد چهار نوبت واکسن کرونا تزریق کرده اند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان در ادامه به تغییرات هفتگی بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: در هفته منتهی به ۲۲  مهرماه موارد بیماری در استان نسبت به هفته قبل از آن  ۳۴ درصد کاهش یافته همچنین موارد بستری و فوت به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته هیچ مورد فوت کرونایی در خوزستان نداشتیم افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار جدید شناسایی شده اما هیچ مورد فوت و بستری نداشتیم.

علوی همچنین بر حفاظت شخصی از جمله استفاده از ماسک و عدم شرکت در تجمع تاکید کرد و گفت: در این میان واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مهمترین اقدام در برابر بیماری کرونا و آنفولانزا است.

وی در ادامه به بیماری آنفلوآنزا اشاره کرد و افزود: در ۲ سال گذشته به دلیل بیماری کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، بیماری آنفلوآنزا به خوبی کنترل شد و مردم کمتر دچار این ویروس شدند اما اکنون با توجه به کاهش بیش از حد رعایت شیوه نامه ها در استان که شاید زیر ۱۵ درصد باشد، بیماری آنفلوآنزا شیوع بیشتری داشته است.

سخنگوی مدیریت کرونا در خوزستان گفت: واکسن های آنفلوآنزای نوع ایرانی و خارجی در استان موجود بوده و لازم است افراد دارای بیماری زمینه ای و افراد بالای ۶۵ سال که دارای پرونده بیماری هستند نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا در مراکز بهداشت اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به پیشینه خوب واکسن سازی در ایران باید گفت که واکسن آنفلوآنزا نوع ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مردم می توانند از آن استفاده کنند. قطعا تا زمانی که واکسنی مورد تایید وزارت بهداشت نباشد مجوز تزریق نخواهد گرفت.

در حال حاضر ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و مابقی نقاط استان آبی کرونایی هستند.

 

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.