در حاشیه جلسات بی سرانجام شورای شهر اهواز؛ اعضا در جلسات حاشیه ساز شرکت نکنند/ شهر به ثبات و آرامش نیاز دارد

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از یکی از پرحاشیه ترین جلسات مجلس که به چهارشنبه سیاه معروف شد(جلسه استیضاح شیخ الاسلامی وزیر کار احمدی نژاد)، تاکید فرمودند: “یکی از حقوق اساسی مهم مردم این است که در آرامش روانی و در امنیت روانی زندگی کنند.”
متأسفانه چندماه است تعدادی از همان اعضای شورای شهر که با آب و تاب فراوان و مواضعی قاطع به شهردار اهواز رای اعتماد داده بودند حال که موضع مخالف پیدا کرده اند تلاش می کنند تا وی را برکنار کنند اما در کسب نظر اکثریت قانونی شورا عاجز مانده اند و بهمین دلیل با نوعی لجبازی و با وجود صراحت قانونی وزارت کشور درباره قانونی بودن ادامه خدمت شهردار، به برگزاری جلساتی اصرار دارند که نتیجه ای جز بی ثباتی و واگرایی در شهر ندارد و شهرداری و شورا را از ایفای وظایف و مسئولیت های مهم خود در قبال مردم اهواز باز می دارد.
با کمال تاسف در همان هفته اول نوروز که مردم اهواز هنوز با مساله بارندگی شدید روبرو بودند و مهمانان نوروزی همچنان در شهر بودند و همزمان با ماه مبارک رمضان، چندتن از اعضای شورا بدنبال تشکیل چنین جلسه ای بودند که با تعطیلی رسمی از سوی استانداری این جلسه لغو شد. اما براستی با چه عقلانیت و منطقی در هفته اول نوروز و وقتی که مدیران و عوامل شهرداری درگیر مساله آب گرفتگی ها بودند برخی اعضای شورا بدنبال بی شهردار شدن شهر بودند؟!
براستی چه کسی پاسخگوی خدشه دار شدن امنیت روانی و آرامش روانی شهروندان اهوازی خواهد بود؟ چه کسی پاسخگوی بی ثباتی مدیریتی و به ریختن سامان شهرداری در یکسال پایانی فعالیت شورا خواهد بود؟
با وجود همه انتقاداتی که به کلیت این دوره از شورا وجود دارد اما اقدام شجاعانه ۶ تن از اعضای شورا که با هدف جلوگیری از بی ثباتی در مدیریت شهری و از هم گسیختن اداره شهر در جلسات حاشیه ساز شرکت نمی کنند را باید تحسین کرد.
جا دارد مسئولان ارشد استان با تذکر جدی نسبت به ادامه روند مدیریتی کنونی در شورای شهر، از آرامش روانی مردم در سال پایانی شورا صیانت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.