کلاهبردار تاکسی اینترنتی در خوزستان به دام پلیس فتا افتاد

سرهنگ کارآگاه علی حسینی اظهار کرد: یکی از رانندگان تاکسی اینترنتی با مراجعه به این پلیس اعلام کرد به تازگی متوجه دسترسی شخصی ناشناس به حساب‌ کاربری خود شده و از حساب بانکی او به صورت غیر مجاز برداشت شده است. در پی این گزارش، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی انجام شده توسط تیم کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم یکی از کارکنان سابق شرکت تاکسی‌ اینترنتی بوده است.

حسینی بیان کرد: در ادامه در یک عملیات پلیسی و با هماهنگی با مقام قضایی، متهم دستگیر و ضمن اعتراف به بزه‌کاری خود، مشخص شد که وی مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده است. تاکنون پنج نفر از شکات شناسایی شده‌اند و اقدامات برای شناسایی سایر شکات ادامه دارد. در نهایت نیز متهم به همراه پرونده تکمیلی به دادسرا معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: شیادان سایبری با بهانه‌هایی از قبیل دریافت سهمیه بنزین یا تایید حساب کاربری افراد، ضمن تماس با رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و اخذ کد تایید، از آنان کلاهبرداری می‌کنند بنابراین رانندگان اینترنتی هیچگونه کدی را برای افراد ناشناس ارسال نکنند و برای دریافت هر گونه سهمیه‌ای به دفاتر رسمی آن شرکت مراجعه کنند.

سرهنگ حسینی در پایان یادآور شد: کاربران در صورت برخورد با هر گونه موارد مجرمانه در فضای مجازی، می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.