عابدی نژاد: ایجاد یک الگوی ملی برای فعالیت در حوزه گوهرسنگ‌ها

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با تاکید بر لزوم توجه به بازار مصرف در فعالیت های اقتصادی و تولیدی، شتاب دهی، ایجاد مرکزی اقتصادی و معرفی یک الگوی ملی در زمینه فعالیت در حوزه فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها را از اهداف مشارکت در پروژه مجموعه فرهنگی و مرکز ساخت و تجارت فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌های کرمان اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی، محمد عابدی نژاد، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در مراسم تقدیر و معرفی طراحان برگزیده پروژه مجموعه فرهنگی و مرکز ساخت و تجارت فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌های کرمان که بعداز ظهر روز شنبه ۲۷ آبان در ساختمان مرکزی شهرداری کرمان برگزار شد، با یادآوری ظرفیت های بالای معدنی کشور و پتانسیل استان کرمان در این حوزه، به اهمیت استفاده از روش های فناور و نوآور  و نقش آن در ایجاد و افزایش ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: تا زمانی‌که نگاه توسعه محور  وجود ندارد و نگاه سنتی غالب باشد نمی توانیم آنگونه که انتظار می رود به جلو حرکت کنیم و  همچنین باید توجه داشت پیشرفت و توسعه نیازمند آن است که فعالیت ها بر اساس آمایش سرزمین و پتانسیل های که در هر استان وجود دارد، باشد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه، وجود دانش و توجه به مارکت و بازار مصرف را برای ایجاد و افزایش ارزش افزوده در تولیدات ضروری اعلام کرد و توجه به صادرات، وجود نگاه و تفکر بین المللی را برای ایجاد یک مرکز فناور، نوآور و اشتغال‌زا لازم دانست.

عابدی نژاد در ادامه حلقه کلیدی تولید را، بازار مصرف و مارکتینگ عنوان کرد و عدم توجه به آن را یکی از مشکلات اصلی بنگاه های تولیدی خواند و افزود: تولید کنندگان و بنگاه های تولیدی پیش از آغاز فعالیت تولید باید به بررسی بازار فروش محصول بپردازند و توانمندی خود را در این حوزه بسنجند و متناسب با تجارت آن محصول، برای تولید برنامه ریزی و اقدام کنند.

وی در ادامه به پروژه مجموعه فرهنگی و مرکز ساخت و تجارت فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌های کرمان اشاره و تشریح کرد: هدف از ورود شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه به این پروژه، فراهم کردن بستری مناسب برای فعالیت متمرکز فعالان این حوزه در یک مرکز که ماهیت اقتصادی هم دارد؛ در واقع رسالت و نقش اصلی ما شتاب دهی و ایجاد مرکزی اقتصادی برای استفاده از ظرفیت های کشور و استان در این حوزه است.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در بخش دیگر صحبت های خود به موضوع نبود قوانین معدن در فعالیت های معدنی در مقادیر پایین پرداخت و با بیان اینکه قانون معدن برای مواد معدنی در اندازه ها و مقادیر بزرگ است، اذعان داشت: برای فعالیت در حوزه گوهر سنگ و سنگ های زینتی که با مقیاس های پایین سر و کار دارد بستر قانونی مناسبی وجود ندارد.

عابدی نژاد با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد یک الگوی ملی با اجرای این پروژه، به تشریح مدل فرآیند جذب مشتری در این مجتمع پرداخت و گفت: ارتباط مستقیم مشتری با مراحل تولید، یکی از روش های جدید جذب مشتری در بازارهای جهانی است و این طرح، این نوع ارتباط مورد لحاظ قرارگرفته است همچنین در این پروژه بیشتر برجنبه فناوری، نوآوری و مالکیت جهانی تاکید شده است.

سعید شعرباف تبریزی شهردار شهر کرمان در بخش دیگر این مراسم با اشاره به این موضوع که نمونه‌های موفق از طرح هایی که هم جنبه های سرمایه گذاری اقتصادی را دارا باشند و هم همسنخ با متن و فرامتن کرمان بوده و مبتنی بر جنبه های سیاسی هویتی و فرهنگی کرمان باشد ، اندک هستند، ایده کاملا بومی و وجود زنجیره ارزشی آن در استان را از ویژگی های منحصر به فرد این پروژه دانست.

شعرباف با بیان اینکه این پروژه می تواند یکی از پروژه های ماندگار شهر کرمان باشد تصریح کرد: توجه به احیای بافت تاریخی و همچنین  تکمیل زنجیره ای از تولید تا فروش آن می تواند به عنوان الگوی خوبی برای دیگر پروژه ها باشد.

در پایان این مراسم سه طرح برگزیده این پروژه معرفی و از طراحان آن ها تقدیر به عمل آمد و شرکت کنندگان از نمایشگاه کلیه طرح های ارسالی که در جنب این مراسم برگزار شده بود، بازدید کردند.

گفتنی است پروژه مجموعه فرهنگی و مرکز ساخت و تجارت فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌های کرمان با مشارکت شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه و شهرداری کرمان و با نظارت و هماهنگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان ساخته می‌شود و به واسطه کاربردهای مختلفی که در طراحی آن لحاظ شده است تاثیرات مثبت و قابل توجهی در رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم کرمان خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.