به گزارش خبرنگار مهر، استقلال و پرسپولیس به عنوان دو تیمی که بیشترین طرفداران را در فوتبال ایران دارند، در طول سالهای فعالیت شأن صد و یک بار با یکدیگر روبرو شده‌اند که اکثر این دیدارها برخلاف تصوراتی که وجود داشته ضعیف و فاقد کیفیت فنی یک بازی با عنوان «دربی» بوده است.
البته که برخی دیدارها هم جذاب و تماشایی از آب درآمدند اما آنچه بیشتر در ذهن هواداران و علاقمندان به فوتبال باقی مانده، دیداری سرد و کسل کننده است که سال‌ها نتیجه‌ای جز تساوی به همراه نداشت و آن تساوی هم بدون گل بود.
در شرایطی که استقلال صدرنشین لیگ بیست و سوم است و پرسپولیس در رده چهارم قرار دارد، دربی صد و دوم قرار است روز پنجشنبه ۲۳ آذر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود. دیدارهای که در اواسط نیم فصل اول برگزار می‌شود و طبیعتاً باید از نظر فنی و هماهنگی تیم‌ها در بهترین وضعیت خود قرار داشته باشد.
با این حال نمایشی که دو تیم در دیدار ماقبل از دربی داشتند نمی‌تواند علاقمندان به فوتبال را امیدوار کند که شاهد نمایشی دلپذیر از سوی دو تیم باشند. استقلال هر چند صدرنشین است اما در دیدار برابر فولاد نمایش قابل قبولی نداشت که البته سد دفاعی چند لایه فولاد هم در این بی کیفیت بودن بازی استقلال تأثیرگذار بود.
با این حال شاگردان جواد نکونام نتوانستند نمایشی داشته باشند که منجر به باز شدن دروازه فولاد و گرفتن سه امتیاز این دیدار باشد. با این حال آنها توانستند با تساوی در اهواز یک امتیاز بگیرند و همچنان صدرنشین جدول باشند.

در مقابل پرسپولیس که در ۶ دیدار گذشته رنگ برد را ندیده بود، در روزی که بازهم نمایش خوب و امیدوارکننده ای نداشت، موفق شد با یک گل تیم هوادار را شکست دهد تا نوار ناکامی‌هایش را قطع کند و سه امتیاز ارزشمند را قبل از دربی از آن خود کند.
شاگردان گل محمدی هر چند در این دیدار به پیروزی رسیدند اما نمایش جذابی نداشتند و فوتبالی کم رمق و دور از هیجان را به نمایش گذاشتند. با این حال سه امتیاز این بازی می‌تواند برای آنها در دیدار برابر استقلال از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که در دیدارهای گذشته هم نتوانستند فوتبال زیبا و تماشاگر پسندی را به نمایش بگذارند و به نظر می‌رسد در دربی هم همین اتفاق رخ خواهد داد. هر چند سهم استقلال در این بخش کمتر است و فوتبال بهتری را در دیدارهای گذشته به نمایش گذاشته اما شرایط جدول و «نباختن» به رقیب، نکونام و همکارانش را مجاب خواهد کرد تا با احتیاط وارد زمین شوند و برای گرفتن امتیاز تلاش کنند.

هر چند شرایط این بازی با دیدارهای دیگر متفاوت است و با سوت داور و اتفاقات دقایق ابتدایی تکلیف فنی آن مشخص می‌شود، اما به نظر می‌رسد تفکرات گل محمدی و نکونام برای این دیدار به گونه‌ای نیست که بخواهند بدون ترس از باخت فقط به فکر یک بازی جذاب و تماشایی باشند.
بررسی فنی عملکرد دو تیم در دیدارهای هفته دوازدهم علاقمندان به فوتبال را امیدوار نمی‌کند که دربی جذابی را شاهد باشند مگر این که سرمربیان دو تیم ترس از باخت را کنار بگذارند و به فکر ارائه فوتبالی تهاجمی باشند.
این در حالی است که هر دو تیم در خط حمله با ضعف گلزنی مواجه هستند و نداشتن مهاجمانی که با فوتبالشان تماشاگران را به وجود بیاورند به عنوان پاشنه آشیل هر دو تیم وجود خواهد داشت. ضمن این که بازیکن خلاقی در ترکیب دو تیم حضور ندارد که حداقل با حرکات انفرادی و دریبل‌هایش بتواند تماشاگران را به وجد بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.