منوچهر متکی: کمک های مردمی به کاندیداها «بلاشرط» باشد /با هزینه های کلانِ خرید رأی، بدون اغماض برخورد شود

منوچهر متکی: کمک های مردمی به کاندیداها «بلاشرط» باشد /با هزینه های کلانِ خرید رأی، بدون اغماض برخورد شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «بدون شرط به داوطلبین انتخابات مجلس دوازدهم کمک کنید.» این جمله ای است که منوچهر متکی، سرلیست شورای وحدت اصولگرایان بر روی آن تأکید دارد. او در گفتگویی که با خبرگزاری خبرآنلاین داشت گفت که وزارت کشور از داوطلبین شماره حساب خواسته اما علاوه بر نظارت وزارت کشور،خود شورای وحدت نیز بر عملکرد مالی کاندیداهایش نظارت می‌کند.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با منوچهر متکی، سرلیست شورای وحدت اصولگرایان را می‌خوانید:
*****
*آقای متکی! با وجود اینکه در قانون جدید شرایطی برای هزینه‌های تبلیغاتی ذکر شده اما به نظر می‌آید هزینه‌ها چندان قابل رصد و به عبارتی شفاف نیستند، ارزیابی شما از شفاف‌سازی هزینه‌های داوطلبان چیست؟
نقش‌آفرینی” پول “در انتخابات آفتی است که باید تدبیر جدی و عملیاتی درباره آن صورت بگیرد. شفاف‌سازی در قوانین و جدی شدن در رصد و اقدامات عملیاتی راهکارهای حل این مشکل است. نامزدها ، انفرادی و به صورت فهرستی باید خود را متعهد به آشکارسازی هزینه‌های انتخاباتی خود بدانند. شورای وحدت در سازوکاری روشن این سیاست را در پیش گرفته است.
*شورای وحدت از چه طریقی سیاست آشکارسازی هزینه‌های انتخاباتی را در پیش گرفته است؟ اینکه قانون شماره حساب خواسته راهکار مناسبی برای رصد هزینه‌ها است؟
بله، وزرات کشور شماره حساب خواسته و نامزدهای فهرست شورای وحدت حساب خود را اعلام کردند.
خرید رأی توهین به مردم است
*کمک مردم به داوطلبین تا چه اندازه در دوره نمایندگی می‌تواند آنها را وامدار خود کند؟
کمک‌های مردمی باید بلاشرط باشد، یعنی افراد براساس شناختی که از نماینده یا فهرست دارند کمک‌های خود واریز کنند و نماینده شفاف و روشن اعلام کند که این کمک‌ها بلاشرط است. واقعیت امر این است که هزینه‌های غیرمتعارف و کلان ‌خرید رأی که معدودی از نامزدها انجام می‌دهند توهین به مردم، و توهین به انقلاب است و بدون اغماض باید با آن برخورد شود.
*شما شائبه خرید رأی را تا چه اندازه جدی و پررنگ ارزیابی می‌کنید؟ و چرا قانون‌نویسی قوی برای این معضل صورت نمی‌گیرد؟
همانگونه که گفتم موارد معدودی است اما تصویر زشتی ایجاد می‌کند دستگاه‌های مسئول و ناظر با رصد تخصصی و مردمی این فرومایگان را بجای خود بنشانند. البته بنده در جایگاهی نیستم و اطلاعاتی در اختیار ندارم که بتوانم در این زمینه اظهار نظر کنم.
۲۷۲۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.