واکنش پژمان کریمی به یادداشت بهنام عکاشه

پژمان کریمی فعال اصولگرا در واکنش به یادداشت بهنام عکاشه در زاگرونا این مطلب را در فضای مجازی نشر داده است؛

بررسی دقیق یک تحلیل..

وقتی آقای بهنام عکاشه گفتمان وشعارهای انتخاباتی آقای غلامرضا تاجگردون را یک استراتژی برای زمین گیرکردن جریان اصول گرایی تلقی میکند.

آقای بهنام عکاشه خبرنگار با سابقه گچساران_باشت در بخشی از آخرین تحلیل خود با انتشار یک استوری از غلامرضا تاجگردون نوشت: تاجگردون روز یکشنبه پس از انتخاباتی جنجالی به نمایندگی مجلس رسید. انتخاباتی که در آن همه مخالفینش بر علیه او به اجماع رسیده بودند و بهترین یا تنها فرصت را برای شکست او داشتند. جعفری، زینل زاده، فولادی، آقائی، سیدقدرت و سیدناصر همگی ساز مخالف نواخته یا سکوت کرده بودند و به نوعی از رقیب او‌ حمایت می کردند ولی تاجگردون با اتخاذ استراتژی های دقیق پیش و حین برگزاری انتخابات، جریان اصولگرای گچساران و باشت را زمینگیر نمود.

اما سوال؛ آیا واقعا جریان اصولگرایی به معنای واقعی کلمه در مقابل آقای تاجگردون قرار گرفت؟

آنچه گذشت.

همانگونه که استحضار دارید پس از در گذشت مرحوم نبی زاده و پیروزی حاج علیمرادجعفری درتقابل با سیدقدرت الله حسینی در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی اولین تیشه ها برای یک اختلاف و انشقاق ۱۷ ساله بر پیکر جریان اصولگرایی فرود آمد.

انشقاقی که آقای تاجگردون با زیرکی و تحرکات سیاسی هوشمندانه توانست از آن به عنوان برگ برنده در چندین دوره از انتخابات بهره ببرد.

و اما در سوی دیگر میدان، نتیجه این انشقاق و اختلاف، تلاش های ۱۷ ساله و بی حاصل حاج جعفری برای تصاحب کرسی سبز بهارستان بود و همچنین سه دوره شکست برای آقای سیدقدرت الله حسینی.

بنابراین در جریان انتخابات دوره های گذشته همیشه بخش اعظمی از تشکیلات جریان اصولگرایی در راستای اهداف آقای تاجگردون فعالیت کرده است و اتفاقا بیشترین نقش را در موفقیت های آقای تاجگردون اصولگراها داشتند و هیچگاه جریان اصولگرایی در مقابل آقای تاجگردون یک دست نشد.

و اما بعد از ماجرای رد اعتبار آقای تاجگردون یک جریان قوی مبارزه باتبعیض و بی عدالتی و متشکل از قومیت های مختلف از دل مخالفان ایشان پدید آمد که بازهم برای پیروزی باید از سدهمان شکاف همیشگی عبور میکرد.
آقای تاجگردون در سخت ترین شرایط برای اعلام موضع، برخلاف پیشبینی ها مستقیما از آقای جعفری حمایت نکرد و این ایده آل ترین تصمیم برای جریان مبارزه با تبعیض وبی عدالتی و کاندیدای جدید این جریان آقای حسینی پور بود و بهترین تصمیم برای عبور از اولین پیچ تندی که بعد از رد اعتبارنامه با آن مواجه شده بود.

جریان مبارزه باتبعیض و بی عدالتی درحالی که(مثل وضعیت امروز طیف همراه آقای تاجگردون) جمع کثیری از هواداران آقای تاجگردون را همراه خود میدید، به ثمر نشست.
حداقل همه فکر میکردند به ثمر نشسته است ولی نه کشتی جریان مبارزه باتبعیض وبی عدالتی با بی تدبیری آقای حسینی پور و زیاده خواهی وخیانت اتاق فکر ایشان در همان شب اول پیروزی در انتخابات به گل نشسته بود.

بعد از انشقاق و اختلاف بین حاج علیمراد جعفری و سیدقدرت الله حسینی نوبت به ضلع سوم رسید؛
آقای سیدناصرحسینی پور گویی با یک کمربند انتحاری آمده بود تا این جریان را بعد از آن شکاف، متلاشی کند.

این عملکرد افتضاح و اتاق فکر تمامیت خواه ومعامله گر تیم دوساله از یک سو به آقای تاجگردون یک دل شیر و یک کوه امید برای عبور از سد شورای نگهبان داد و از سوی دیگر به خیانتکارانی قدرت بخشید که بعد از سیدناصر حسینی پور وجریان مبارزه باتبعیض وبی عدالتی، اینبار یقه ساسان دلاویز را گرفتند.

پس از مرور خلاصه ای از آنچه که در میدان سیاست گچساران وباشت گذشت وارد یک عصر جدید میشویم
عصر عبور از اصلاح واصول

در این شرایط اما غلامرضا تاجگردون با یک گفتمان جدید وارد میدان شد گسترش جامعه هدف و عبور از اصلاح و اصول گفتمانی که با آنچه بهنام عکاشه آن را یک استراتژی(شعار) برای زمین گیر کردن اصولگراها در گچساران وباشت نامید، کاملا در تضاد است.
گفتمانی که متعاقبا با سکوت فعالان رسانه ای، شخصیت ها و بزرگانی که پیج خبری زاگرونا بامدیریت بهنام عکاشه آنها را تئوریسین و علمدار جریان موسوم به مبارزه با تبعیض و بی عدالتی نامیده بود همراه شد.
شخصیت های برجسته ای همچون؛ آقای پاکدل، آقای مصلح، سرهنگ بیعت اصل “سردار وحدت”، حاج رضاپور، آقای ایاز آقایی، سرهنگ نجفی، سید محمود موسوی، سرهنگ بمانی، سردار طاهری ، آقای اردلان زینلزاده و همچنین حاج آقایی به عنوان کاندیدا ورقیب هردوطیف.

سکوتی که در ادامه سبب جلب اعتماد، نظر و رایِ بخش عظیمی از بدنه طیف مقابل آقای تاجگردون “تصمیم سازان، فعالان سیاسی، رسانه ای و حامیان جریان مبارزه با تبعیض و بی عدالتی” شد؛
شخصیت های برجسته ای همچون؛
آقای عباس نژاد، آقای خیرمند، آقای سهمگین، آقای لطف الله موسوی، آقای عبدالوهاب پورالحسینی، آقای خوبانی، آقای روزخوش، آقای عزیز دیلمی، آقای امان الله دیلمی، حاج خداخواست شفیعی و.[+آقای سیداکبرعلیزاده که ازماهها قبل تصمیم به حمایت از آقای تاجگردون گرفته بودند

جناب آقای عکاشه؛
آقای حاج نادر گرامی در شهرستان باشت علمداری کرد و در گچساران اگر علم افتاد زمین به دلیل سکوت علمدارانی بود که شما سکوتشان را مقابله با آقای تاجگردون تلقی میکنید.
و همچون ما و مردم، شما خوب میدانید علم را در گچساران چه کسانی در دست گرفتند و چه اتفاقاتی را رقم زدند. #در_دیزی

شما خوب میدانید اگر آقای تاجگردون تاریخی ترین سبد رای را در بویراحمد گرمسیر ثبت کردند و با یک سبد رای قابل تامل در میان ایل سترگ قشقایی روبه رو شدند با این سکوت و حمایت ها رابطه مستقیم دارد و در مقابل سبد رای برادران دلاویز با آن وحدت پوشالی(مورد اشاره آقای عکاشه) هیچ رابطه ای ندارد.

و این را بدانید؛

یادداشت شما و قرار دادن دوباره آقای تاجگردون در مقابل طیف وسیع اصولگرایان گچساران که امروز درصد بالایی از این طیف را همراه خود میبینند، عین همان تفکری بود که بر اتاق فکر آقای حسینی پور حاکم شد و به یک ذلت تاریخی و شکست بزرگ منتهی شد.

و یقین دارم آقای تاجگردون امروز به وزن و جایگاه واقعی افراد و تفکر حاکم بر جامعه گچساران وباشت

اینکه پس از تلاش و پشتکار تحسین برانگیزی که به منصه ظهور گذاشتند، آن موفقیت در انتخابات چگونه رقم خورد
و چه تفکر و رویکردی میتواند پاشنه آشیل این موفقیت باشد، اشراف کامل دارند.

این اظهار نظر شما، بدترین دفاع و تمجیدی بود که قصد داشتید به تلافی صحبت های آقای دلاویز، از آقای تاجگردون داشته باشید.

آقای عکاشه شما میخواهید همه را حذف کنید و فقط آقای تاجگردون را ببینید اما من در این دور از انتخابات پشتکار و سیاستمداری کم نظیر آقای تاجگردون، مردانگی، علمداری و تاثیرگذاری دوباره حاج نادر گرامی ها(در هردوطیف)، عاقبت پرورش مارها در آستین و جایگاه دادن به آنها، وزن و جایگاه واقعی افراد وشخصیت های سیاسی، توانمندی، انگیزه و قدرت سیاسی “حسبی اللهی ها” را، در کمین برای ایجاد اتحاد و تغییر، شور و شعور سیاسی بالای مردم دیارم گچساران وباشت و تفکر تازه ای که برافکار عمومی این دیار حاکم شده است را نمیتوانم در تحلیلها برای ایده پردازی های واقع گرایانه، نادیده بگیرم.

با آرزوی توفیق وسربلندی برای جناب آقای غلامرضا تاجگردون و آینده ای روشن برای مردم شریف، محروم وباعزت دیارم گچساران و باشدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.