نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن

هنروتجربه: آخرین ساخته بهتاش صناعی‌ها، مریم مقدم به تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی که در ایران مجوز نمایش نگرفته است و اخیراً قاچاق شده، همزمان با اکران در سینماهای ژاپن در پارلمان این کشور و برای نمایندگان مجلس در دو نوبت به نمایش درآمد.

به گزارش سایت هنروتجربه به نقل از روابط عمومی این فیلم، این اتفاق در حالی رخ داد که اکران فیلم «قصیده گاو سفید» با موضوع قضاوت و بخشش، موجی از گفت‌وگو پیرامون قوانین قضائی را در رسانه‌های ژاپنی به راه انداخته است.

همچنین با استقبال ژاپنی‌ها، تعداد سینماهای این فیلم افزایش یافته و به پنجاه سالن سینما در این کشور رسیده است.

فیلم «قصیده گاو سفید» که حضورهای جهانی موفقی داشته است، متاسفانه در ایران توقیف و پس از دو سال نسخه قاچاقش وارد بازار شد.

بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم اخیراً و پس از ناکامی دو ساله در گرفتن پروانه نمایش برای فیلم، با انتشار نامه‌ای اعلام کردند که تماشای نسخه قاچاق فیلم برای مردم داخل ایران بلامانع است.

فیلم «قصیده گاو سفید» نخستین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه جشنواره برلین پشت سر گذاشت و موفق به کسب جایزه بهترین فیلم تماشاگران شد. این فیلم در بیش از چهل جشنواره جهانی به نمایش در آمده و جوایز متعددی کسب کرده و در بیش از سی و پنج کشور جهان اکران عمومی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.