رنج دوران ما؛ سقوط اخلاق، سقوط جامعه

المیرا مرادیان؛

ارمغان تلخ خشونت های اجتماعی(social violence)

اخلاق (behavior) هر جامعه ملاک و معیاری است برای بایدها و نبایدهای آن جامعه و این مهم با پرورش علوم انسانی (humanity) و فراگیری هنر(art) و ادبیات(literature) میسر خواهد شد.

فلسفه و منطق (philosophy and logic) ، بالاترین علم بشر است و فلسفه در ذهن های گمراه جای ندارد.

اساسا دانشمندان در اصل ضرورت وجود جامعه و تأثیر آن بر شکل‏گیرى شخصیت (personality) انسانى اتفاق رأى دارند. بنابراین تاثیر مهم جامعه (society) را در پرورش شخصیت انسان ها، نباید دست کم گرفت.

همان‏گونه که سلول ها و اعضاى بدن آدمى هویت مستقلى ندارد، فرد هم هویت(identity) مستقل ندارد، بلکه وابسته و تابع جامعه است و همه آنچه را به عنوان یک انسان دارد، از آن دریافت کرده است.

خشونت و آستانه تحمل پایین از نمونه های بارز بیماری های اجتماعی (social disease) هستند که در شکل های مختلف فیزیکی و رفتاری در میان افراد خودنمایی می کند و در علم روانشناسی(psychology) اگر این پدیده امکان رشد یابد، آثار مخرب روحی و روانی بسیاری را به وجود می آورد و با به چالش کشیدن سلامت روانی جامعه، بستر از میان رفتن امنیت اجتماعی را مهیا می سازد.

با توجه به وجود چنین عارضه هایی در جامعه شایسته است، جامعه شناسان، روانشناسان و فعالان اجتماعی اقدام به برگزاری همایش های هفتگی و ماهانه نمایند و بستر لازم را برای آگاه سازی و ارائه ی مشاوره ی کارآمد در سطح وسیع فراهم آورند.

واژگان کلیدی متن :

خشونت های اجتماعی(social violence)
اخلاق (behavior)
فلسفه و منطق (philosophy and logic)
جامعه (society)
شخصیت(personality)
علوم انسانی (humanities)
روانشناسی(psychology)
هنر(art)
ادبیات(literature)
هویت(identity)
بیماری های اجتماعی (social disease)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.