سیزدهمین جلسه شورای عالی سیاست گذاری و برنامه ریزی برگزار شد

به گزارش امور ارتباطات معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز، این جلسه به ریاست رضا امینی شهردار کلانشهر اهواز و با حضور سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی شهر، غلامرضا شانه سازان و عادل شیشه گری اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین شهردار و جمعی از مدیران در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد.

شهردارکلانشهر اهواز بیان کرد: انجام پروژه ممیزی املاک زمینه ساز ایجاد منابع درآمدی برای شهرداری است و به دلیل اینکه هزینه فرصت های از دست رفته در شهرداری بالا است اجرای این پروژه باید با سرعت انجام شود تا در مناطق مختلف زودتر مطالبات مردمی دریافت و در خدمت رسانی به شهروندان اهدافمان تحقق یابد.

رضا امینی بر تعامل شهرداری اهواز با اصناف برای به نتیجه رسیدن پروژه ممیزی املاک تاکید و اظهارکرد: در مقابل هزینه ای که از صنوف گرفته می شود باید خدماتی از سوی شهرداری ارائه و انگیزه برای صنوف مختلف در پرداخت عوارض ایجاد شود.

وی در ادامه بر اجرای سامانه پنجره واحد خدمات در راستای تسریع در به ثمر رسیدن پروژه تاکید کرد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد درخصوص پروژه ممیزی املاک شهرداری در حوزه مالی و اقتصادی اظهارکرد: اقداماتی از سال گذشته انجام و شیوه ممیزی کلانشهرها از جمله تهران، مشهد و اصفهان بررسی شد و سه روش انجام ممیزی، برون سپاری اجرا توسط پیمانکار، اجرا توسط شهرداری و اجرای ترکیبی توسط پیمانکار و شهرداری می باشد که پس از بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که در شهر اهواز روش ممیزی به صورت ترکیبی انجام شود.

آزاده عالیپور عوامل موثر در انتخاب روش اجرای ممیزی را مشارکت شهروندی، منابع مالی و انسانی شهرداری و مسائل بافت شهری اظهارکرد.

وی همچنین شاخص های ارزیابی تحقق اهداف، الزامات اجرای ممیزی، جدول برآورد هزینه – زمان اجرای ممیزی و دستاوردهای ممیزی املاک را تشریح کرد و در جدول برآوردی ، تجهیزات مورد نیاز برای اجرای پروژه ممیزی را بیان کرد.

غلامرضا شانه سازان عضو شورای اسلامی شهر اهواز اظهارکرد: در خصوص ممیزی املاک قبل از اینکه بحث مالی در نگاه اول مهم باشد دید اجتماعی مردم به شهر مهم است. همچنین شهر باید به سمت شهر هوشمند پیش رود و مردم دسترسی راحت به خدمات داشته باشند.

وی به اهمیت اعتمادی که برای مردم حاصل می شود تاکید و بیان کرد: این اعتماد نیاز به بستر سازی برای مردم به نحو احسن و اغنایی دارد و  اولین اغنا باید در بستر شهرداری در بستر مدیران سطح بالا و میانی و بعد از آن در سطح کارشناسان باشد.

عادل شیشه گری عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز با اشاره به ضروری بودن پروژه ممیزی املاک اظهار کرد:  شیوه روش اجرای ممیزی املاک در بعضی از شهرها به شیوه سرمایه گذاری می باشد که لازم است در روش های ذکر شده لحاظ شود. ضمن اینکه عوامل تشویقی برای همکاری مردم در این پروژه تصویب و اجرا شود؛ با توجه به اینکه اجرای طرح با مقاومت هایی پیش رو است، تدابیر و مجوزهای لازم مورد بررسی قرار گیرد. همچنین تیم ویژه ای مختص رصد و احصا املاک شهرداری در نظر گرفته شود.

سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص اقدامات انجام شده در این حوزه که بخش زیادی از آن مربوط به بحث سامانه پنجره و احد خدمات و حوزه سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات می باشد، خواستار توضیح در مورد اقدامات انجام شده سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات در این زمینه و بحث زیر ساختهای مربوط به این موضوع شد که توضیحات لازم از سوی پژوهیده رئیس این سازمان ارائه شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز اظهار کرد: نقشه های شهر در حوزه زیر ساختها جایگاه ویژه ای دارند. همچنین کیفیت این نقشه ها از لحاظ بروز بودن، دقت، کیفیت نقشه و ابزار GIS اهمیت بسزایی دارد؛ یکی از مشکلات این حوزه جدید بودن نقشه هاست که به همین منظور پیگیر عکس برداری هوایی با کیفیت بیشتر هستیم.

سعید فردانی همچنین با اشاره به بازخورد درآمدی پایش تخلفات شهری بیان کرد: از دست آوردهای ممیزی املاک ، شناسایی اسناد مالکیتی و اسناد زمین های شهرداری می باشد.

وی اظهارکرد: در اجرای این پروژه ظرفیت اصناف، بانکها و تاسیسات شهری دیده شود و پروژه ممیزی املاک تبدیل به پروسه ممیزی شود. با تغییر فرآیندها، هر گونه تغییر در ملک و پروژه های شهری انجام شود به صورت فرآیندی در فضای لایه های GIS   تغییرات به روز می شود و مبنایی برای اطلاعات مکانی به روز  و پایدار خواهد بود.

گزارش پیشرفت طرح دفع آبهای سطحی

مجری طرح جامع آبهای سطحی بیان کرد: فاز یک مطالعات آبهای سطحی به اتمام رسیده است و نقشه محدوده بندی ، خطوط انتقال و ایستگاههای پمپاژ در نقشه مشخص شده است. همچنین بخشی از طرح های فاز ۲ کار تهیه و در حال اجرا می باشد.

رشید شجاعی نژاد با اشاره به پروژه های طرح جامع و مشکلات پروژه ها در مورد موضوع طرح علاج بخشی یک و ۲ در بخش اجرا و تامین لوله توضیحاتی ارائه داد.

در پایان حاضرین در جلسه پیشنهادات و نظرات خود را بیان کردند و در مورد مسائل مربوطه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.