هدف اصلی غرب در ایجاد اغتشاش، ایجاد مانع در ساختن تمدن نوین اسلامی است

عبدالرضا سیفی در مراسم رونمایی از پوستر «رویداد ملی زندگی » با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر انقلاب اسلامی گفت: هدف انقلاب تشکیل حکومت و جامعه اسلامی رسیدن به تمدن نوین اسلامی است که انشالله با ظهور امام زمان (عج) همراه خواهد شد.

او با اشاره به تلاش دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی و عدم تحقق اهداف آنها خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن همواره سعی داشته است از راه های مختلفی از جمله جنگ تحمیلی، فشارهای اقتصادی، تهاجم فرهنگی و…  با جمهوری اسلامی ایران مبارزه کند اما هر بار شکست خورده و به نتیجه نرسیده است.

سیفی با اشاره به نقش آفرینی ایران در تحولات بین المللی منطقه و تاثیرگذاری آن بر مسایل جهانی گفت: تحولات جهانی و تلاش جمهوری اسلامی ایران برای قویتر شدن، غرب را به این نتیجه رسانده است که معادلات جهانی از حالت تک قطبی به چندقطبی تبدیل شده است و ایران به عنوان یکی از قدرت های منطقه ای  نقشی اساسی در تحولات جهانی ایفا می‌کند.

وی با بیان این که غرب تلاش می کند در ایران و کشورهای دیگر جهان که فرهنگ آنها با او همسو نیست فرهنگ خود را رواج دهد افزود: هدف دشمن از یک سو کردن فرهنگ کشورهای مختلف تاثیرگذاری بر افکار عمومی و تامین منابع بیشتر برای کشور خود است.

معاون استاندار خوزستان معتقد است: تهاجم فرهنگی غرب به باورها و اعتقادات مردمی که مبنای فرهنگی ضعیف و دین جهانشمولی ندارند سهل است اما در کشور ما که سرشار از آموزه های فرهنگی، تاریخی، دینی و… است کار غرب را دشوار کرده است و از همین رو همه دستگاه های غربی با تولید محتوای فارسی تلاش مضاعف برای تاثیرگذاری بر فرهنگ کشور ملت ایران دارند.

او بیان کرد: کشور ایران با عبور از چالش های مختلف دشمنان در حال تبدیل شدن به قدرت فرامنطقه ای است که در عرصه های بین المللی تاثیرگذاری دارد.

سیفی با اشاره به وقایع اخیر اجتماعی و ناآرامی هایی که کشور با آنها درگیر شده بود تاکید کرد: این تلاش غرب در جهت تهاجم فرهنگی و تأثیرگذاری بر سبک زندگی ایرانی اسلامی هم همانند گذشته شکست خورد.

او با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب اسلامی در خصوص شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمنان تاکید کرد: هدف دشمن جمهوری اسلامی این است که باورهای دینی و انقلابی ملت ایران را از بین ببرد و باورها و فرهنگ غرب را جایگزین کند.

وی یادآور شد: تهاجم فرهنگی غرب در ابتدا با استفاده از سینما و بعدها از طریق اینترنت و فضای مجازی ادامه یافت و همواره ابزاری نوین برای تاثیرگذاری بر فرهنگ کشورها قرار داده است.

همچنین حسین عباسی اصل، مدیر موسسه اندیشکده سبک زندگی اسلامی استان خوزستان با بیان این که دو برنامه را در این رویدادبه صورت جدی دنبال می کنند توضیح داد: موضوع اول چرخه ایده تا مصرف است. بدین معنی که کنشگر سبک زندگی مشکل پیدا کردن ایده، پرورش، تبدیل آن به محصول و به مصرف رساندن آن را دارد به همین دلیل کارگاه مفصلی در زمینه تبیین چرخه ایده تا مصرف داریم.

وی ادامه داد: دوم این که کنشگر ایده دارد و می تواند آن را تبدیل به محصول کند اما مورد حمایت نهادهای حاکمیتی قرار نمی گیرد و به همین دلیل چرخه ای به نام چرخه تهدید تا فرصت تعریف کردیم. یعنی کنشگر باید یاد بگیرید چگونه موانع را تبدیل به فرصت کند.

او با بیان این که امروزه جنگ در سبد مصرف است و هر خانواده درگیر این سبد مصرف است تاکید کرد: اگر اندازه این سبد مصرفی درست تعریف شود در آن موقعیت است که ما پیروز جنگ می شویم. برای مثال در یک محله ۲۱ پایگاه ترویج سبک زندگی غربی وجود دارد و دو پایگاه ترویج سبک زندگی اسلامی که مسجد و خیریه است را داریم. بنابراین برای تعیین این مقوله پیچیده یک کار اساسی و مهم باید صورت گیرد.

عباسی اصل تصریح کرد: ما در حوزه نظری بسیار کتاب نوشتیم و صحبت کردیم اما این نظر تبدیل به عمل نشد. یعنی خود را در سبد مصرف نشان نداد و به خاطر کندی تبدیل نظر به عمل آسیب می بینیم.

او با اظهار این که ۱۵۰ کنشگر سبک زندگی که در حوزه عمل ایده دارند را برای مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب دعوت کرده اند که در لانه جاسوسی سابق آمریکا دور هم جمع شوند توضیح داد: برای ۲۲ و  ۲۳ مهر ماه که مصادف است با دهمین سالگرد سخنرانی رهبر در خراسان شمالی و هنگامی که ۲۷ سئوال را مطرح کردند و انتظار پاسخگویی از نخبگان و جوانان را داشتند این تجمع شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه رویداد ملی زندگی چه زمانی که طراحی و تصویب شد و چه در حال حاضر که در حال تامین از لحاظ نیروی انسانی و اعتباری در استان خوزستان و کل کشور است همه جوانان اهوازی هستند.

مدیر موسسه اندیشکده سبک زندگی اسلامی بیان کرد: خروجی این رویداد، ایده های عملیاتی برای پایگاه های ترویج سبک زندگی اسلامی در محلات است که کنش‌گران با ایده پردازی و طراحی در جهت تولید پایگاه به مدت یک سال باید به ما زمان برای تامین اعتبار بدهند و اگر ایده خوبی باشد این رویداد متولی دریافت اعتبار از نهادهای حاکمیتی می شود و در محله پایگاه بنا می کند.

عباسی اصل با بیان این که این رویداد عمومی و حاصل تجمع کنشگران است گفت: تلاش می کنیم هر سه ماه به صورت تخصصی نشست تخصصی برگزار کنیم و در یک فصل فعالان خانواده، یک فصل فعالان فردی و یک فصل فعالان اجتماعی را دور هم جمع کنیم.

وی افزود: با این استمرار این روند تا ده سال آینده می توانیم مهر ماه را به عنوان نشانه گذاری برای دیدن کار کنشگران در نظر بگیریم و در هر سال ایده، اجرای نو، اصلاح و ارزیابی داشته باشیم.

مدیر موسسه اندیشکده سبک زندگی اسلامی ابراز امیدواری کرد: به امید خداوند و همکاری دوستان عرصه های مختلف فرهنگی و حمایت نهادهای حاکمیتی انشالله این طرح با موفقیت پیش برود و ایده ها را به بهترین شکل اجرایی کنیم.

همچنین مجید منادی، سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان خوزستان با اشاره به اتفاقات اخیر کشور گفت: در این دوره زمانی و اغتشاشات و توطئه های چند روز اخیر که به لطف خداوند پایان یافت دریافتیم که مساله سبک زندگی تا چه اندازه در جامعه مهم است.

وی ادامه داد: تبیین، ترویج و آشناسازی سبک زندگی اسلامی_ایرانی به نسل جوان در قبل نیاز به استدلال، گفتگو و بررسی بود.

او با اشاره به نحوه اجرای برنامه اظهار کرد: یکی از برنامه های جدی مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت و همراهی با جریانات و فعالیت های مردمی است که به آنها در حد توان کمک می کنیم.

منادی تاکید کرد: سبک زندگی ایرانی اسلامی به عنوان یک مساله کلیدی راهبردی و انشالله استراتژیک برای نظام جمهوری اسلامی و آینده تمام ایران زمین مهم است.

او با اظهار این که دبیرخانه دایمی رویداد ملی در استان خوزستان ایجاد خواهد شد افزود: این رویداد که در اواخر مهر ماه برگزار می‌شود اولین برنامه است اما خوشبختانه آخرین نیست زیرا بعد از آن در اشکال و قالب های مختلف برنامه های متعددی کار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سبک زندگی ما مساله ای مهم و تعیین کننده آینده و راهبرد ما است و ریشه در هویت ایرانی اسلامی دارد و از این جهت بسیار اهمیت دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تاکید کرد: مجموعه موسسه میراث اندیشکده سبک زندگی متولی و متصدی این رویداد است و قطعاً این رویداد یک مجموعه مردمی به معنای واقعی است.

او گفت : در حال حاضر مجموعه های فرهنگی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، سازمان تبلیغات، شهرداری و مجموعه های مختلف فرهنگی سراغ مجموعه های مردمی دارای ایده و طرح می‌رویم و درخواست اجرای برنامه می دهیم و همچنین در حد توان کمک های لازم را انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع مجموعه های دیگر نقش حامی دارند و موسسه میراث و اندیشکده سبک زندگی اسلامی که از موسسات فعال استان خوزستان است انشالله کار را دنبال می کند.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.