مراقب شیوع بیماری‌های تنفسی در مدارس باشیم

دکتر پژمان بختیاری نیا بیان کرد: با توجه به آغاز فصل پاییز و خطر انتشار بیماری های دستگاه تنفسی از جمله سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا بهتر است مراقبت بیشتری صورت گیرد و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شکل صحیح رعایت شود.

وی افزود: با توجه به بازگشایی مدارس و تجمع دانش آموزان در کنار یکدیگر، احتمال افزایش موارد بیماری های تنفسی افزایش می یابد و در صورت مشاهده موارد مشکوک در دانش آموزان و یا معلمان، باید تفکیک صورت گیرد.

بختیاری نیا با اشاره به اینکه پیک اخیر کرونا را پشت سر گذاشتیم ادامه داد: وضعیت این بیماری هم اکنون پایدار است اما به این معنی نیست که نسبت به آن بی توجه باشیم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نادیده گیریم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: این بیماری همچنان فعال است و موارد بستری و فوتی ثبت می‌شود اما کاهش یا افزایش قابل توجهی در مدت اخیر اتفاق نیفتاده است.

وی اضافه کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه تا حد زیادی کاهش یافته و باید شست و شوی دست ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از تهویه مناسب مورد توجه باشد تا شاهد موارد کمتری از بیماری باشیم.

بختیاری نیا بیان کرد: مردم باید واکسیناسیون خود را تکمیل کنند تا از بروز موارد مرگ و میر و بستری جلوگیری شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: کرونا، سرماخوردگی و آنفلوآنزا علایم مشابهی دارند بنابراین بهتر است بروز هر یک از این موارد را کرونا در نظر گرفته و خود را قرنطینه کنیم.

براساس آخرین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هشت شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و بقیه مناطق استان در حالت آبی کرونایی قرار دارند.

تاکنون بیش از هفت میلیون و ۶۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.