تصویب و ارتقای پنج پروژه فنی فولاد خوزستان در سطح بین‌الملل

فرزانه خوشنام بیان کرد: نظر به فعالیت بین المللی این اداره کل، و پایش و نظارت موثر بر کمیته‌های فنی متناظر، برنامه‌ریزی مناسب و اقدامات شایسته ای صورت گرفته است.

وی گفت: تیم های تخصصی کمیته های فنی متناظر به منظور تبادل موثر اطلاعات و دفاع از نظرات ارایه شده از مدارک بین المللی در نشست‌های دوره ای برگزار شده حضور فعال داشته و از منافع کشور ایران به صورت فنی و تخصصی دفاع می کنند.

خوشنام افزود: سی و دومین اجلاس بین المللی کمیته فنی فولاد با عنوان (فولاد و روش های تعیین ترکیب شیمیایی) به صورت مجازی و با حضور ۱۸ نفر از اعضای این کمیته از کشورهای مختلف و کشور ایران برگزار شد که در این اجلاس نمایندگان کمیته فنی متناظر فولاد از خوزستان نیز حضور داشتند؛ دبیرخانه این اجلاس در ژاپن است و حضور در این اجلاس به صورت مجازی بود.

وی ادامه داد: با تصویب این پروژه ها محصولات فولادی خوزستان و کشور با دریافت این استانداردها شرایط بهتری را در امر صادرات خواهند داشت و تمامی این پروژه ها در حوزه تخصصی فولاد مورد استفاده است.

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد خوزستان گفت: در این راستا در کمیته فنی و تخصصی فولاد سه پروژه فولاد و آهن (تعیین مقدار مولیبدن به روش اسپکتروفتومتری تیوسیانات)، فولاد( تعیین مقدار آلومینیوم به روش طیف سنجی جذب اتمی شعله ای) و فولاد و آهن ریختگی( تعیین مقدار نیکل به روش طیف سنجی جذب اتمی شعله ای) در این نشست دفاع و تصویب شد.

خوشنام افزود: برای هر سه پروژه گروه کاری تشکیل شد و همچنین پروژه مربوط به WG۷۴ با عنوان فولاد و آهن(تعیین اکسیژن به روش مادون قرمز بعد از ذوب تحت گاز بی اثر) ارتقا یافت.

در خوزستان هشت کمیته فنی و تخصصی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که در سطح بین الملل امکان ارایه طرح و حضور دارند.

خوزستان یکی از قطب های تولید فولاد در کشور است که دارای شرکت هایی همچون فولاد خوزستان، نورد و لوله اهواز، فولاد اکسین خوزستان، فولاد آتیه خلیج فارس، فولاد کاویان اهواز، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، گروه صنعتی صفا، کوثر اهواز، روهینا دزفول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.