۲۷۰۰ تقاضای عفو در خوزستان بررسی شد

علی دهقانی اظهار کرد: در راستای رسیدگی و پایش پرونده‌های زندانیان محکوم سراسر استان خوزستان از مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضاییه جهت حضور در استان دعوت شد تا تقاضای زندانیان در این حوزه مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی افزود: در همین راستا دکتر احسانی مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضاییه به همراه اعضای کمیسیون عفو استان به مدت سه روز از زندان‌های استان بازدید و به‌صورت چهره به چهره با تمامی زندانیان دیدار کرد.
دهقانی گفت: در جریان این بازدیدها، درخواست ۲۷۰۰ مددجو که متقاضی برخورداری از عفو بودند اخذ و مورد رسیدگی و پایش دقیق قرار گرفت.
وی افزود: کسانی مشمول عفو قرار گرفته و از رافت اسلامی و قضایی برخوردار می‌شوند که واجد شرایط قانونی بوده و رضایت شکات و مدعیان خصوصی را اخذ نموده و حضور آنها اختلال و خطری در سطح جامعه و نظم عمومی ایجاد نکند.
۳۲ زندانی واجد شرایط آزاد شدند
علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید و رسیدگی قضایی پنج ساعته از زندان مرکزی اهواز، گفت: ۳۲ نفر از زندانیان واجد شرایط استان با گذشت شکات، کمک خیرین و نیکوکاران و همچنین برخوردار شدن از ظرفیت‌های قانونی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
وی هدف از این اقدام را اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری عنوان کرد.
دهقانی با تاکید بر اینکه نگاه و رویکرد دستگاه قضایی نسبت به جرایم خشن و مخل امنیت شهروندان، قاطع و بدون اغماض است، افزود: رافت اسلامی همواره در مواجهه با زندانیان مورد توجه قرار می‌گیرد.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.