حادثه متروپل سرمایه‌گذاری در آبادان را کاهش داد

احسان عباسپور در نشست تخصصی بهسازی و نوسازی محلات با هدف بازآفرینی شهر آبادان با رویکرد کاهش اثرات طبیعی در محل فرمانداری افزود:آتش سوزی در ساختمان‌ پلاسکو و ریزش ساختمان متروپل یکی از حوادث تلخ در چند سال گذشته بود که در اصول اولیه نظارت در احداث آنها در نظر گرفته نشده بود.

وی حادثه متروپل آبادان را ناشی از حفره‌های قانونی در ساختمان سازی دانست و گفت:بعد حادثه متروپل بسیاری جسارت سرمایه‌گذاری در آبادان را به واسطه موانع ایجاد شده ندارند.

عباسپور با بیان اینکه بحران بزرگی را در ریزش ساختمان متروپل پشت سر گذاشتیم گفت: اگر رویه‌های قانونی در ساختمان سازی بلندمرتبه اصلاح نشود در بافت نوین این شهر نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه افزود:مشکلات ایجاد شده در بافت فرسوده شهری ناشی از عدم نظارت شهرداری‌ها است که علاوه بر خسارت مالی باعث صدمات جانی نیز می‌شود.

جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در استاندارد سازی برای جلوگیری از تکرار حادثه متروپل همچنان در زمینه نظارت بر محلات و نظارت بر ساختمان سازی ضعف داریم گفت:اگر این رویه‌ ادامه یابد باز هم در آینده حوادثی همچون متروپل شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها و انبوه سازی قوی برای ساخت واحدهای ساختمانی استاندارد در کشور گفت: طرح تعاونی مسکن مهر یک طرح شکست خورده است.

مختار در خاتمه افزود:براساس تقسیم بندی مناطق شهری در آبادان شاهد انجام اقدامات خوبی در زمینه نوسازی بافت فرسوده هستیم.

بخشی از ساختمان متروپل آبادان دوم خرداد امسال فرو ریخت که ۴۳ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۳۸ نفر نیز زخمی شدند.

در شهریور امسال نیز در اثر فرو ریختن بخش دیگری از این سازه یک نفر دیگر فوت کرد.

همچنین بخش دیگری از سازه ساختمان متروپل آبادان چهارم آبان فرو ریخت که یک کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.