رو شدن دست فروشنده سکه‌های عتیقه تقلبی در زنجان

حادثه ۲۴ –  فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: ۵۰ سکه تقلبی با طرح ساسانی در شهرستان زنجان کشف و یک نفر دستگیر شد.

سرهنگ فضلی،افزود : نیرو‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان زنجان با اقدامات اطلاعاتی گسترده و تحقیقات جامع موفق به شناسایی و دستگیری فروشنده سکه‌های قدیمی تقلبی شدند.دستگیری فروشنده سکه‌های عتیقه تقلبی در زنجان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: پس از دستگیری این متهم ۵۰ سکه تقلبی با طرح ساسانی کشف و یک نفر دستگیر شد که پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان اظهار کرد: در سال‌های گذشته فعالیت‌های موثری در جهت جلوگیری از حفاری‌های غیر مجاز و قاچاق اشیاء عتیقه در اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی توسط نیرو‌های یگان حفاظت صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: عزم جدی برای حفاظت از اشیای تاریخی و مبارزه با قاچاق آثار باستانی به‌عنوان بخشی از سند هویت ملی کشور و استان زنجان در تمامی حوزه‌های مختلف وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۰۹۶۶۲ حفاری‌های غیرمجاز، تخریب میراث‌فرهنگی و یا تعرض به آثار تاریخی را به کارشناسان سازمان میراث‌فرهنگی اطلاع دهند.

آخرین اخبار «حوادث زنجان» را در صفحه حوادث زنجان حادثه ۲۴ بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه ۲۴ را در اینجا دنبال کنید.