رشد ۳.۵ درصدی تولید برق در خوزستان

سید مهرداد بلادی ‌موسوی اظهارکرد: ۳۶ هزار و ۴۸۰ گیگاوات ساعت برق در ۱۱ ماه نخست امسال در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۳.۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این مقدار برق تولیدی ۲۸.۴ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۷۰.۲ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۴ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: از ۲۵ هزار و ۶۲۱ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۶۰ درصد توسط بخش خصوصی (شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) و ۴۰ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین و ماهشهر) تولید و به شبکه تحویل داده شده است.

بلادی موسوی گفت: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۳۹ هزار و ۷۵۴ گیگاوات ساعت ۳.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف بهمن‌ ماه با مصرف سه هزار و ۸۶۶ مگاوات نسبت به پیک بار مشابه سال قبل، ۲.۵۷ درصد رشد داشته است.

ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است.

ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۶۴ مگاوات است.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.