هشدار کرونایی بهداشت خوزستان در روز عید فطر

دکتر پژمان بختیاری نیا بیان کرد: از آنجایی که در آستانه عید سعید فطر قرار داریم و با توجه به آداب و رسوم خاص و افزایش دید و بازدیدها از مردم به ویژه گروههای پرخطر از جمله سالمندان، زنان باردار و افراد با بیماری های زمینه ای درخواست می شود اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک و پرهیز از روبوسی کردن را رعایت کنند.
وی افزود: در کل کشور طی هفته منتهی به دیروز نسبت به هفته پیش از آن تعداد بیماران و بستری کرونا کاهش یافت اما موارد فوتی افزایش یافته، در خوزستان موارد ابتلا به بیماری ۲۵ درصد، بستری ۳۹ درصد و فوتی ۲۹ درصد کاهش یافته که این شرایط به معنای پایان موج نیست چراکه روز عید فطر را پیشرو داریم.
بختیاری نیا ادامه داد: تعداد شهرهای با وضعیت زرد ۱۴ مورد و نارنجی و قرمز وجود ندارد و الگو در کل کشور نیز به همین منوال است.
بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهبهان، هندیجان، امیدیه، بندر ماهشهر ، رامشیر، رامهرمز، اهواز، هفتکل، مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند، لالی، اندیکا و حمیدیه در وضعیت زرد و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز یا نارنجی قرار ندارد.
بر اساس این گزارش، شهرهای کارون، شادگان، خرمشهر، آبادان دزپارت، ایذه، باغملک، باوی، آغاجاری، هویزه، دشت آزادگان، کرخه، شوش، دزفول و اندیمشک در شرایط آبی کرونایی هستند.
به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان موارد فوتی کرونا در نیمه اول فروردین ماه امسال نسبت به ۲ هفته آخر اسفند سال گذشته ۲ برابر شده بود.
تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۸ به ۱۲ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۷۶ به ۶۱ شهر کاهش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۲۷ به ۲۷۰ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۲۷ به ۱۰۵ شهر رسید.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.