پیشنهاد ۹ پروژه منابع طبیعی برای تصویب در سفر رییس جمهور به خوزستان

محمد تقی سجادی بیان کرد: این ۹ پروژه از مسائل و مشکلات و نیازهای استان در بخش منابع طبیعی استان احصاء شده است.

وی با اشاره به ۹ پروژه تدوین شده گفت: در بخش صیانت از جنگل های طبیعی استان اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در سطح ۸۹۰ هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

سجادی افزود: پروژه دیگر تهیه و تولید نهال و نهالستان در استان با اعتبار ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای تولید ۱۵ میلیون اصله نهال در نظر گرفته شده است، همچنین برای مقابله با آفات و بیماری های حوزه زاگرس ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان افزود: توسعه کشت گیاهان دارویی در سطح ۲۰ هزار هکتار با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال و اجرای پروژه های ساماندهی کوچ و کنترل مراتع در سطح ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال ۲ پروژه دیگری است که ارائه می شود.

سجادی ادامه داد: جنگل‌کاری تلفیقی و ذخیره نزولات آسمانی در سطح پنج هزار هکتار در کانون های گرد و غبار استان با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال و مدیریت جنگل های دست کاشت در مساحت ۲۰۰ هزار هکتار با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال از دیگر پروژه های پیشنهادی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان اظهارکرد: اجرای عملیات آبخیزداری در سطحی معادل ۳۰ هزار هکتار با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال و تامین اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای تامین تجهیزات اطفای حریق جنگل و تکمیل پنج پاسگاه حفاظتی از دیگر طرح هایی که در سفر رییس جمهور ارائه می شود.

سجادی بیان کرد: امید است با تصویب و تامین اعتبار این ۹ پروژه شاهد برداشتن گامی موثر در حوزه منابع طبیعی استان باشیم.

مساحت اراضی ملی استان خوزستان ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار است که ۹۹.۵ درصد آن ها حدنگاری و ثبت مالکیت شده است.

رئیس جمهور هفتم و هشتم اردیبهشت ماه دومین سفر استانی خود را به خوزستان خواهد داشت.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.