سخنانی با مخالفان هیجان شهردار؛ انصاف پیشه کنید

در روزهای اخیر یکی از رسانه ها که در استان خوزستان بر اساس نظرات شخصی توآم با حب و بغض های سرپرستی آن فعالیت می کند، با انتشار خبری به نقل از وزیر کار در نقد عملکرد مدیریت شهری اهواز منتشر کرد که بلافاصله با واکنش وزیر کار روبرو شد. در حالیکه سخنان وزیر کار درباره مشاهداتش در اهواز به دردهای مزمن و دیرینه کمبودها در اهواز اشاره داشت رسانه مزبور با هیجان خاصی تلاش نمود تا از زبان وزرای دولت سیزدهم، به شهرداری اهواز بتازد. در حالیکه همگان می دانند بعد از سالها وقفه در تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، در یکی دوسال گذشته گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است، اما برخی افراد درصددند تا بطرزی ناشیانه، مشکلات انباشته اهواز را به مدیریت یکی دوسال اخیر ربط بدهند.

خرید دهها اتوبوس و افزودن آن به ناوگان حمل و نقل عمومی و همینطور احداث و تکمیل تقاطع های غیرهمسطح و تگمیل رینگ های ترافیکی از جمله اقدامات یک سال و نیم گذشته در کلانشهر اهواز است. از سویی ماجرای متروی اهواز حکایتی حدودا دو دهه ای دارد که تا پیش از آغاز بکار شهردار کنونی اهواز، در گیر و دار مسائل حقوقی و قانونی بین شهرداری و پیمانکار گرفتار آمده بود و شهرداری در تلاش برای رفع مشکلات قانونی است.

معلوم نیست برخی جریانات که اینگونه مدیریت شهری اهواز را مورد هجمه قرار می دهند چرا از شهرداران و مدیران سابق شهر درباره عدم تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و وضعیت پاکیزگی و زیرساخت های نظافت شهری سوالی نمی کنند؟ و اینگونه هیجان زده با تحریف سخنان وزیر، مدیریت شهری را زیرسوال می برند؟ حتی با فرض انتشار آن مطالب در سایت های دولت نیز، بازخوانی مطالب منتشره بخوبی نشان می دهد که نقد مزبور به مدیران سابق شهری بر می گردد و اشاره به دردهای دیرینه اهواز دارد. گرچه روابط عمومی شهرداری با اقدامی حرفه ای، در این خصوص شفاف سازی نمود.

بهتر است همکاران رسانه ای بجای چنین رویه هایی، انصاف پیشه کنند و اعتبار حرفه ای خود را زیرسوال نبرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.