استاندار خوزستان: طرح نهضت ملی مسکن باید در مناطق خوب شهرها اجرا شود

سیدعلی اکبر حسینی محراب روز پنجشنبه در نشست شورای مسکن خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه ما در مناطقی نظیر شهر رامین و شیرین شهر برای مردم خانه سازی کردیم که استقبالی از آنها نشده است.

وی افزود: قبل از احداث واحدها باید نسبت به حمل و نقل، راه های ارتباطی و همچنین مباحث زیرساختی، اقدامات لازم صورت گیرد تا ساکنین این مناطق دچار مشکل نشوند.

استاندار خوزستان گفت: ما نسبت به طراحی بزرگراه‌ها و مناطقی که به این واحدها متصل می شوند، عملکرد مناسبی نداریم؛ معمولا معماری شهرهای مدرن بر یک مبنای هندسی طراحی می شود تا در شرایط حساس و زمان حوادث، قابل کنترل باشد.

وی افزود: باید طرح توسعه اهواز به گونه ای طراحی شود تا این شهر از بم بستی که در آن قرار گرفته، خارج شود.

حسینی محراب با اشاره به بازآفرینی بافت های فرسوده اظهارکرد: ما در اهواز باید به دنبال احیای زمین باشیم تا در امر خدمت رسانی به مردم عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی افزود: اگر مشکل مسکن و اشتغال در استان حل نشود زمینه خیلی از مسائل دیگر فراهم و آسیب های اجتماعی زیادی به همراه خواهد داشت لذا برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن باید برنامه ریزی خوبی انجام شود.

استاندار خوزستان به نهضت ملی مسکن در شهرهای اندیمشک، آبادان، خرمشهر و دزفول اشاره کرد و گفت: احداث این واحدها هر چه سریعتر باید انجام شود تا مردم از بلاتکلیفی خارج شوند.

وی خطاب به فرمانداران که از طریق ویدئو کنفرانس این جلسه را دنبال می کردند، افزود: اگر تعاونی های مسکن در احداث واحدها همکاری لازم را ندارند نباید در طرح‌ها ورود کنند زیرا این تعلل به زندگی مردم آسیب می‌زند.

حدود ۲۴۶ هزار و ۴۸۷ نفر در طرح نهضت ملی مسکن خوزستان در سامانه ثبت نام اولیه انجام دادند که از این تعداد ۱۷۷ هزار و ۴۹۱ نفر دارای شرایط اولیه بودند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.