معاون اجتماعی دادگستری خوزستان تاکید کرد: تقویت گشت ادارات و سازمان‌ها برای پیشگیری از وقوع جرائم

علیرضا باوی با بیان این که رفع خلاءهای موجود نظارتی در سطح شهر موجب پیشگیری از وقوع برخی جرائم می‌شود، گفت: تقویت واحدهای گشت بازرسی سازمان‌ها و ادارات در جهت حفاظت از اموال و امکانات خود، یکی از اقداماتی است که می‌تواند موجب افزایش امنیت و در نتیجه کاهش برخی جرائم علیه بیت‌المال شود.

وی با تاکید بر این که همه سازمان‌ها باید در حفاظت از اموال خود اهتمام بیشتری ورزند، تصریح کرد: قطعاً عدم هماهنگی در این حوزه موجب می‌شود اهداف مدنظر محقق نشود.

باوی گفت: یکی راه‌های پیشگیری از وقوع جرم، بیان اهمیت پیشگیری و آگاه‌سازی عموم از عواقب آن جرم است اما در کنار این‌ها نباید از شناسایی علل وقوع جرم و اقدام متناسب در جهت پیشگیری از وقوع آن غفلت کرد.

وی افزود: انتظار ما این است که مدیران ادارات و سازمان‌ها در شناسایی نواقص و موارد آسیب‌پذیر حوزه تحت نظارت خود، اهتمام بیشتری ورزند تا شرایط ارتکاب جرم را برای مرتکبان ناامن کنند.

باوی گفت: سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه (سجام) به آدرس sajam.scpd.ir، سامانه‌ای است که با هدف پیشگیری از تخلفات و جرایم و با اتکای به مشارکت عمومی افراد جامعه راه‌اندازی شده است و شهروندان می‌توانند با ورود به این سامانه، گزارش خود را بدون ذکر نام اطلاع دهند تا در این معاونت صحت و سقم گزارشات واصله از طریق دستگاه‌های مربوطه پیگیری و در صورت صحت امر مراتب به دادسراهای عمومی و انقلاب جهت اقدام لازم و قانونی اعلام شود.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.