«پات» در فدراسیون شطرنج/ بدون رئیس و نایب رئیس با دبیر بازنشسته

«پات» در فدراسیون شطرنج/ بدون رئیس و نایب رئیس با دبیر بازنشسته

به گزارش خبرنگار مهر، وقتی انتخابات ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ فدراسیون شطرنج برگزار شد اهالی این رشته امیدوار بودند که نتیجه انتخابات مسیری نو و هدفمند رو پیش روی‌شان قرار دهد حال آنکه امروز شطرنج در وخیم‌ترین شرایط ممکن آن‌هم بدون مسئول ثابت و بلااشکال به سر می‌برد.
ادامه حضور شادی پریدر به عنوان نایب رئیس در فدراسیون می‌توانست مانع از گرفتار شدن شطرنج به اوضاع و احوال امروز باشد اگرچه او خود طی ماه‌های اخیر منشأ بسیاری از حواشی پیرامون فدراسیون بود و چه بسا از این حیث تصمیم به قطع همکاری با پریدر گرفته شد که با تثبیت حضورش و ادامه احتمالی روند هفته‌های و ماه‌های اخیر، ممکن بود شطرنج از چاله به چاه بیفتد.
در هر صورت با عدم تمدید قرارداد نایب رئیس فدراسیون شطرنج، صندلی فدراسیون در این پست خالی شد در حالی پیش از آن صندلی ریاست هم به همین وضعیت دچار شده بود. حسن تأمینی که بر خلاف تصورات و انتظارات، حضورش در شطرنج نه تنها منشأ خیر نشد بلکه زمینه ساز بسیاری نابسامانی هم شد، پس از یک مرحله استعفای ثوری، بالاخره با اعلام رسمی استعفا، رفت و اینگونه فدراسیون را در فاصله دو سال مانده به زمان قانونی انتخابات، به دست سرپرست سپرد.
شهرام عظیمی هم در حالی در یکی از تصمیمات اولین روزهای سرپرستی اش اقدام به کنار گذاشتن نایب رئیس خود کرد که شرایط دبیر او به دلیل بازنشستگی و دو شغله بودن نمی‌تواند خیلی پایدار باشد.
مجتبی دانشفر سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج است که اسفندماه سال گذشته با حکم رئیس وقت وارد این فدراسیون شد حال آنکه او همین اردیبهشت ماه گذشته در انتخابات هیأت شطرنج استان تهران پیروز شد و آغاز ریاست در این هیأت، وی را وارد پروسه غیرقانونی دوشغله‌ها کرد، بدتر اینکه دانشفر بازنشسته است و از این حیث مجاز به ادامه همکاری نیست.
البته اعتبار حکم سرپرستی دانشفر تا مرداد است و دو شغله بودن و بازنشستگی دلیل محکمی است برای اینکه وی حداقل آن زمان از فدراسیون برود اگرچه فعالیش در این بازه زمانی غیرقابل استناد است.
مجموع این شرایط، اوضاع شطرنج ایران را آن‌هم در آستانه حضور در بازی‌های آسیایی بغرنج و درهم کرده است؛ اوضاعی که سر منشأ آن به چند ماه پیش و عیان شدن اختلافات داخلی در فدراسیون باز می‌گردد و به نظر می‌رسد کماکان ادامه هم داشته باشد چراکه سرپرست فدراسیون تصمیمی برای آن ندارد.
شهرام عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت که مأموریت اصلی اش مهیا کردن شرایط برای تشکیل هرچه زودتر مجمع است و به همین دلیل در کنار رسیدگی به امور جاری، بیشترین تمرکزش را معطوف به همین مسئله می‌کند.
سرپرست فدراسیون شطرنج همچنین در پاسخ به این پرسش که «با توجه به قطع همکاری با نایب رئیس و شرایط سرپرست دبیر، تصمیمی برای انتخاب گزینه برای این دو پست ندارید؟»، گفت: ترجیح این است که تصمیم گیری و اختیار این انتخابات به رئیس آتی سپرده شود.
با این اوصاف بهتر است شرایط تشکیل زودهنگام مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج مهیا شود تا با مشخص شدن رئیس، این فدراسیون از این وضعیت نجات پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.