بازنگری شیوه انتخابات در وزارت ورزش/ ورود سرپرستان ممنوع می‌شود؟

بازنگری شیوه انتخابات در وزارت ورزش/ ورود سرپرستان ممنوع می‌شود؟

آرش فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در گفت وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه بر اساس نگاه و دستور کیومرث هاشمی وزیر ورزش، بازنگری در خصوص مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها در دستور کار قرار گرفته است، در مورد جزئیات این موضوع و آنچه در تغییرات احتمالی مد نظر قرار دارد، توضیح داد.
وی گفت: با توجه به نگاه ویژه وزیر ورزش قرار بر این شد تا یک بازنگری کلی در مورد انتخابات فدراسیون‌ها ایجاد شود تا از این پس مجامع با شیوه و شکل بهتر و کم نقص‌تری برگزار شود.
مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم مربوط به سرپرستان و ورود آنها به انتخابات است، خاطرنشان کرد: آقای کیومرث هاشمی از زمانی که به عنوان سرپرست وارد وزارت ورزش شد بر این مهم تاکید داشت که باید در رابطه با سرپرستان فدراسیون‌ها تدبیری صورت بگیرد که اعتراض‌های کمتری را به همراه داشته باشد. البته پیش از این هم این مسئله مدنظر بود به خصوص که ورود سرپرستان به انتخابات معمولاً اعتراض دیگر کاندیداها را موجب می‌شد.
«منظور از بازنگری در مورد سرپرستان ممنوع کردن کامل ورود آنها به انتخابات است؟»، فرهادیان در پاسخ به این پرسش گفت: فعلاً در مرحله بازنگری هستیم. باید این مسئله به صورت دقیق بررسی شود که «با ممنوعیت حضور سرپرست‌ها در انتخابات فدراسیون‌ها، آسیب‌های احتمالی کمتر می‌شود یا نه» که اگر نتیجه مثبت باشد وزارتخانه تصمیمات جدیدی را در مورد این افراد اتخاذ خواهد کرد.
فرهادیان همچنین با تاکید بر اینکه نحوه برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی هم در مرحله بازنگری است، تصریح کرد: طبق اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی و قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش، این وزارتخانه ناظر بر امورات فدراسیون‌های ورزشی‌های است که انتخابات یکی از آنها است. در واقع وزارت ورزش در رابطه با انتخابات فدراسیون‌ها صرفاً نقش ناظر را دارد و اصلاً مسئولیتی با عنوان برگزارکننده مجمع ندارد. این مسئولیت با دبیرخانه مجمع فدراسیون و دبیر مجمع است.
وی تاکید کرد: این در حالی است که اخیراً و به طور کلی انتخابات فدراسیون‌ها، با اعتراض برخی کاندیداها همراه می‌شود که وزارت ورزش را هم به چالش می‌کشاند. در این راستا و به منظور بهبود مدیریت انتخابات و کاهش اعتراضات مربوط به آن، نیاز به بازنگری در شیوه تشکیل مجامع احساس می‌شد تا حداقل برای اعتراض‌ها، پاسخ‌های قانع کننده‌ای وجود داشته باشد. بنابراین در این مورد هم تغییراتی را در برنامه گذاشتیم.
مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در پاسخ به این پرسش که «با این شرایط و با توجه به تعدد فدراسیون‌هایی که در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شوند، از چه زمانی انتخابات از سر گرفته می‌شود؟»، گفت: در میان فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، سه فدراسیون تازه تأسیس هستند که باید موارد لازم برای تشکیل مجامع آنها انجام شود تا فرآیند انتخابات شأن مطابق با قانون دنبال شود. این مسیر برای فدراسیون‌های بادبانی، ورزش‌های دریایی و ساحلی و آمادگی جسمانی طی شده و در آستانه اقدام اولیه برای مجامع هستند.
فرهادیان تاکید کرد: فدراسیون‌هایی هم هستند که به دلایل مختلف مانند استعفای رئیس یا احکام قضائی با سرپرست اداره می‌شوند. مسئله مهم این است که حضور سرپرست در این فدراسیون‌ها خللی در روند فعالیت آنها ایجاد نکرده است. بخش بزرگی از اختیارات رئیس به سرپرست هم داده می‌شود و به همین دلیل مانعی در مدیریت ایجاد نمی‌شود. با همه اینها به محض فراهم شدن شرایط اقدام به برگزاری انتخابات خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.