در حاشیه آب گرفتگی های اهواز؛ انصاف بخرج دهیم

بار دیگر همانند همه ی ده پانزده سال گذشته با اولین باران، خیابانهای اهواز مانند دیگر شهرهای استان در برخی نقاط دچار آب گرفتگی شد. برخی از افراد این موضوع را به سوژه ای برای هجمه مجدد به شهردار و مجموعه شهرداری تبدیل کردند.

در حالی که همگان می دانند که شهر اهواز اساسا سیستم و شبکه جمع آوری آبهای سطحی ندارد و سالهاست که آب باران به شبکه فاضلاب وارد می شود که آنهم دجار فرسودگی است و در صورت عدم لایروبی به موقع، با مشکلات مضاعفی روبرو خواهد شد.

بر اساس برخی برآوردها ایجاد شبکه آبهای سطحی در اهواز بین ده تا بیست هزارمیلیاردتومان پول نیاز دارد که از عهده شهرداری اهواز خارج است. شهرداری تنها کاری که فعلا می تواند بکند اصلاح و کاهش نقاط بحرانی در هنگام آب گرفتگی ها و رفع فوری آن است.

متاسفانه بسیاری از نوشته ها در این زمینه با هدف اصلاح و بهبود وضعیت صورت نمی گیرد. از طرفی در دیگر شهرهای استان نیز شاهد بروز چنین مشکلاتی بوده اند که معمولا به آنها پرداخته نمی شود.

باید در نظر داشت که مدیران و کارکنان و کارگران شهرداری با همه توان در حال تلاش برای کاهش رنج مردم هستند و قرائن هم از کاهش زمان آب گرفتگی در خیابان‌های اهواز حکایت می‌کند.

در هرحال درباره مشکل قدیمی که سالهاست اهواز با آن روبروست بایستی کمی انصاف هم به خرج بدهیم و مشکل این چند دهه را به مدیریت کنونی ربط ندهیم. اگر هدف مان بهبود این اوضاع است از دولت بخواهیم برای رفع مسائل زیرساختی اهواز که بسیار هزینه بر است تدابیر جدی بیندیشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.